وزیر بهداشت، درمان وآموزش پزشکی گفت: کشور به کارگاه سازندگی تبدیل شده و خدمات بهداشتی و درمانی بی سابقه ای در دولت یازدهم صورت گرفته که ماحصل برجام است.

به گزارش جماران  سید حسن قاضی زاده هاشمی روز پنجشنبه در مسجد حضرت رسول (ص) جیرفت در جمع مردم این شهر افزود: مذاکرات هسته ای ایران، ارتباط منطقی بین ایران و جهان برقرار کرد که نتیجه آن تحولات عمیقی است که در حوزه خدمات درمانی و بهداشتی کشور ایجاد شده است.
وی اظهار کرد: این ارتباط مسالمت آمیز دولت با جهانیان باعث افزایش رشد صادرات و اشتغالزایی شده است.
وزیر بهداشت، درمان و آموزش پزشکی گفت: خدمات درمانی و بهداشتی کشور بر اساس فرمایشات رهبر معظم انقلاب انجام گرفته است، هرچند برای رسیدن به حد اعتلای بهداشت و درمان باید تا سه دولت دیگر در این زمینه برنامه ریزی شود.
وی با بیان اینکه 11 میلیون ایرانی از خدمات مراکز جامع سلامت بهره مند شدند، اضافه کرد: این تعداد قبل از دولت یازدهم از خدمات بهداشتی و درمانی محروم بودند که هم اکنون با حمایت دولت از خدمات دفترچه ای استفاده می کنند.
قاضی زاده هاشمی گفت: بر اساس دستور مقام معظم رهبری، تلاش می کنیم تا نخستین اولویت ما نقاط محروم و خدمات رسانی به افراد بی بضاعت، برای ارایه خدمات عادلانه سلامت باشد.
وی با بیان اینکه فقط 159 خانه بهداشت قبل از دولت یازدهم در هفت شهرستان جنوبی استان وجود داشت، افزود: هم اکنون در این دولت این تعداد به 331 خانه افزایش پیدا یافته و 48 خانه بهداشت نیز در حال ساخت است.
وی تصریح کرد: قبل از آغاز به کار دولت تدبیر و امید 11 مرکز خدمات جامع سلامت در جنوب استان وجود داشت که با حمایت دولت با رشد حدود هفت برابری این تعداد به 75 مرکز افزایش پیدا کرد.
وزیر بهداشت، درمان و آموزش پزشکی با اشاره به اینکه تعداد پایگاه های اورژانس در جنوب استان در این دولت 6 برابر شده است، گفت: قبل از این دولت پنج پایگاه اورژانس در این منطقه وجود داشت که اکنون به 29 پایگاه رسیده است.
وی بیان کرد: در این دولت سه بیمارستان در جنوب کرمان به بهره برداری رسیده است و امروز هم شاهد افتتاح بیمارستان رودبارجنوب بعد از 18 سال هستیم چرا که این بیمارستان سال 78 کلنگ زنی و متاسفانه رها شده بود که به بهره برداری رسید.
قاضی زاده هاشمی ادامه داد: به غیر از فاریاب، تمام شهرستان های جنوب کرمان دارای بیمارستان است که عملیات اجرایی بیمارستان فاریاب هم امروز انجام می شود و در آینده ای نزدیک تمام شهرهای استان کرمان دارای بیمارستان می شوند.
وی که حاوی ابلاغ سلام رییس جمهوری به مردم جنوب استان بود گفت: تمام این خدمات برای آسایش و آرامش مردم سختکوش این خطه از کشور است.

** 1500 میلیارد ریال با اجرای طرح تحول نظام سلامت در جنوب کرمان هزینه شد
فرماندار جیرفت هم گفت: از آغاز اجرای طرح تحول نظام سلامت تاکنون یکهزار و 500 میلیارد ریال در بخش های بهداشتی و درمانی هفت شهرستان جنوبی استان هزینه شده است.
احمد امینی روش بر اهمیت تداوم طرح تحول نظام سلامت تاکید کرد و افزود: این طرح که با تدبیر در کشور آغاز شد، ‌بالید و مایه افتخار هر ایرانی شد؛ می تواند الگویی برای سایر کشورها باشد.
وی خاطرنشان کرد: این تحولات بزرگ بهداشتی در جنوب استان ماحصل هشت بار سفر وزیر بهداشت، درمان و آموزش پزشکی به استان است و نشان از همت بالای این دولت در رفع محرومیت ها دارد.
وزیر بهداشت، درمان و آموزش پزشکی امروز (پنجشنبه) برای هشتمین بار در دولت تدبیر و امید برای افتتاح و کلنگ زنی چند طرح بهداشتی و درمانی وارد استان کرمان در شهرستان جیرفت شد.
وی در سفر یک روزه به جنوب کرمان چهار طرح بهداشتی را افتتاح و 2 طرح دیگر را کلنگ زنی می کند.
وی همچنین از طرح های بهداشت و درمان شهرستان های جیرفت، عنبرآباد، کهنوج، رودبار جنوب و منوجان بازدید می کند.
قاضی زاده هاشمی 11 اردیبهشت ماه جاری نیز به کرمان آمد و بیمارستان 235 تختخوابی امام رضا (ع) سیرجان، بیمارستان 32 تختخوابی رابر، بیمارستان 35 تختخوابی کوهبنان و چند طرح درمانی در شهرستان های بافت و کرمان با حضور وی افتتاح شد.
جنوب کرمان با جمعیت بیش از یک میلیون نفر از هفت شهرستان جیرفت، عنبرآباد، فاریاب، رودبارجنوب، کهنوج، قلعه گنج و منوجان تشکیل شده است.

 

انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.