ولادیمیر پوتین رئیس جمهوری روسیه به گروهی از افسران این کشور شرکت کننده در عملیات ضدتروریستی سوریه که بدون تحمل تلفات توانسته بودند حمله گروه جبهه النصره را دفع کنند، مدال داد.

به گزارش جماران، چهار افسر و 12 نظامی روس دیگر با گروهی متشکل از بیش از 300 تروریست عضو جبهه النصره در سوریه مقابله و حمله آنها را دفع کرده بودند.
شبکه تلویزیونی روسیه 24 روز چهارشنبه اعلام کرد: گروه افسران نیروی ویژه روسیه در سوریه متشکل از 16 نفر با دسته هایی از تروریست ها درگیر شده و حمله آنها را دفع کردند. 
فرمانده این گروه با نام مستعار سرهنگ دانیلا که نام و نام خانوادگی وی به دلایل امنیتی اعلام نشده است، ستاره طلایی «قهرمان روسیه» را از پوتین دریافت کرد.
سه نظامی دیگر این گروه نیز که تصاویر آنان منتشر نشده است، در دیدار با رئیس جمهوری روسیه مدال های نظامی دریافت کردند.
سرهنگ دانیلا به رئیس جمهوری روسیه گفت که گروه نیروهای ویژه تحت فرماندهی وی بدون تلفات انسانی، حمله بیش از 300 تروریست را در سوریه با موفقیت دفع کرد. 
افسر ارشد روس همچنین به برتری تسلیحاتی نیروهای روسیه بر تروریست های ضدسوری اشاره کرد و گفت که برخورداری از تجهیزات ویژه به موفقیت عملیات علیه تروریست ها کمک کرد.
روسیه از مهرماه سال 94 پس از درخواست رسمی دولت سوریه، با استفاده از مجموعه یگان هوافضای خود مستقر در پایگاه حمیمم از جمله دهها فروند بمب افکن و بالگرد، هواپیماهای تجسسی، موشکباری ناوها و زیر دریایی همراه بمب افکن های قاره پیما، هزاران موضع تروریست ها بویژه داعش و جبهه النصره را بمباران کرده و با پشتیبانی از عملیات زمینی نظامیان سوری نیز بسیاری از مناطق آزاد شده است.
کشورهای غربی-عربی ضدسوری به پیشگامی آمریکا از شش سال پیش با جذب تندروترین مردان مسلح و تروریست های تکفیری و سازماندهی آنان در گروههای مختلف از جمله داعش و جبهه النصره، کشورهای سوریه و عراق را گرفتار فعالیت تروریست ها کردند که تاکنون دهها هزار کشته، میلیون ها آواره و ویرانی های گسترده برجای گذاشته است.

 

 

انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.