وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی گفت: در دولت یازدهم بیش از 30 هزار نفر از اصحاب فرهنگ و هنر تحت پوشش بیمه تامین اجتماعی قرار گرفتند و 12 هزار نفر از اصحاب رسانه شامل خبرنگاران، روزنامه نگاران و اصحاب مطبوعات نیز بصورت غیرمستقیم بیمه شدند.

به گزارش جماران ، سیدرضا صالحی امیری روز چهارشنبه پس از پایان جلسه هیات دولت در گفت وگو با خبرنگاران با بیان اینکه بیمه و تامین سلامت و امنیت شغلی یکی از نیازهای جامعه فرهنگ و هنر است، اظهار داشت: در این مدت همچنین بیش از 15 هزار و 500 نفر تحت پوشش بیمه تکمیلی قرار گرفتند.
وی با بیان اینکه به تدریج همه اصحاب فرهنگ و هنر زیر پوشش بیمه قرار می گیرند، افزود: همچنین دو روز قبل توافقنامه ای با رییس سازمان تامین اجتماعی به امضا رسید که براساس آن 12 هزار نفر از افراد جدید اصحاب فرهنگ، هنر، قرآن و رسانه مشمول بیمه شدند.
وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی با بیان اینکه روند بیمه اصحاب فرهنگ و هنر و رسانه همچنان ادامه دارد، یادآور شد: معتقدیم هر کسی که در حوزه فرهنگ و هنر فعالیت می کند باید امنیت شغلی و سلامت او تامین شود و نمی توان به این حوزه بی توجه بود.
صالحی امیری با بیان اینکه در مدت چهار سال گذشته اقدام های خوبی در زمینه افزایش حقوق کارمندان و بیمه اصحاب فرهنگ و هنر انجام شده، گفت: پیگیری چهار ساله در وزارت ارشاد منجر به انعقاد تفاهمنامه هایی در رابطه با بیمه اصحاب فرهنگ و هنر و مالیات جامعه بزرگ فرهنگی هنری ناشران و اصحاب سینما و حوزه مختلف دیگر شد.

* *فعالیت های فرهنگی هنری از پرداخت مالیات معاف شدند
وی ادامه داد: با امضای تفاهمنامه میان وزارتخانه های فرهنگ و ارشاد اسلامی و اقتصاد و دارایی در قانون جدید مالیاتی معافیت کامل برای همه فعالیت های فرهنگی هنری در نظر گرفته شد.
صالحی امیری افزود:‌ این اقدام یک قدم بزرگ برای جامعه فرهنگ و هنر بود تا تحت فشار مالیاتی قرار نگیرند زیرا جامعه فرهنگ و هنر در شرایط کنونی نیازمند حمایت هستند و نمی توان آنها را به عنوان بنگاه اقتصادی دید.
وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی با بیان اینکه پیشکسوتان جامعه بزرگی هستند که بیش از همه باید کرامت و منزلت آنها دیده شود، اظهار داشت: در این رابطه خانه پیشکسوتان برای هنرمندان پیشکسوت خریداری شد و در اختیار آنها قرار گرفت.
صالحی امیری پیشکسوتان را ریشه های فرهنگ و هنر دانست که باید بیشتر به آنها توجه شود و گفت: در این مکان روزانه پیشکسوتان مراجعه کرده و با یکدیگر گفت وگو می کنند و شرایطی برای آنها فراهم شده تا احساس کنند نظام فرهنگی به آنها توجه دارد.

** حقوق کارکنان دولت در دولت یازدهم دو برابر شده است
وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی با بیان اینکه به طور متوسطه در چهار سال گذشته حقوق تمامی کارکنان دولت حداقل دو برابر شده، افزود: برخی دستگاه ها در این میزان درصد متفاوت هستند زیرا بر اساس نوع قرارداد رسمی، پیمانی و قراردادی افزایش حقوق دو برابر، دو و نیم برابر یا سه برابری داشته ایم.
صالحی امیری افزایش حقوق کارکنان دولت را بیش از تورم دانست و گفت: در برنامه دولت دیده شده که افزایش حقوق کارمندان دولت بیش از تورم باشد.
وی خاطرنشان کرد: جامعه کارمندی به شدت نیازمند توجه بیشتر است و اقدامات انجام شده در زمینه افزایش حقوق و رفاه کارکنان وظیفه بوده و آنچه که نیاز این جامعه بزرگ کارمندی در سراسر کشور است باید بیشتر مورد توجه قرار گیرد.

 

 

انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.