کمیته رسانه‌ای اعتصاب غذای "آزادی و کرامت" اعلام کرد که پزشکان اشغالگر اسرائیلی مطب زندان را به مکانی برای پیشنهاد غذا به اسیران اعتصاب غذا کرده تبدیل کرده‌اند.

به گزارش جماران ، به نقل از سایت شبکه العربیه، کمیته رسانه‌ای اعتصاب غذای آزادی و کرامت که از هیئت امور اسیران و آزادگان و باشگاه اسیران فلسطینی تشکیل شده است، اعلام کرد که پزشکان رژیم اشغالگر اسرائیلی مطب زندان اوهلی کیدار را به مکانی برای پیشنهاد غذا به اسیران اعتصاب غذا کرده تبدیل کرده‌اند.

 

این امر پس از آن مطرح شد که خالد محاجنه، وکیل مدافع باشگاه اسیران فلسطینی با هارون عیاد، اسیر فلسطینی که برای بیست و چهارمین روز پی در پی اعتصاب غذا کرده است، در سلول انفرادی اوهلی کیدار ملاقات کرد.

این اسیر فلسطینی تاکید کرد که پزشکان اسرائیلی غذاهای مختلف را در مطب قرار می‌دهند و با اسیرانی که اوضاع جسمانی آنها وخیم شده است، معامله می‌کنند تا در ازای درمانشان، آنها به اعتصاب خود پایان دهند.

محاجنه از این اسیر فلسطینی نقل کرد که اسیران اعتصاب غذا کرده در سلول‌های تنگی هستند و برخی از آنها مجبور می‌شوند تا روی زمین بخوابند و اجازه راه رفتن در سالن ندارند و مدیریت زندان تمامی وسایل شخصی اسیران را از روز نخست اعتصاب گرفته است.

مدیریت زندان همچنین مجازات‌هایی را در قالب پرداخت جریمه مالی به ارزش ۳۰۰ شِکِل (معادل ۹۰ دلار) بر اسیران تحمیل و آنها را از ملاقات محروم کرده است.

هارون عیاد گفت که مدیریت زندان روزانه سه بار و در زمان‌های مختلف از سلول‌ها بازدید می‌کند و در هر بازرسی، اسیران مجبور می‌شوند تا از اتاقی به اتاق دیگر بروند که این امر وضعیت جسمانی آنها را وخیم‌تر می‌کند.

وی گفت، اسیران به مرحله‌ای رسیده‌اند که حرکت کردن برای آنها دشوار است و دچار دردهایی در معده و سردرد و خشکی حلق شده‌اند و تعدادی از اسیران به دلیل اینکه رفتن به سرویس بهداشتی برایشان دشوار است، ظرف ساعت‌ها از خوردن آب امتناع می‌ورزند.

 

انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.