نماینده مردم تهران تاکید کرد: تلاش کنید دولتی بر سرکار بیاید که به رفع حصر اعتقاد داشته باشد

به گزارش جماران ، علی مطهری با حضور در دانشگاه امیرکبیر عنوان کرد: بسیار خوشحالم در جمع شما دانشجویان حضور پیدا کردم و مطالبی را به مناسبت سالروز شهادت آیت الله مطهری عرض می‌کنم. ما در آستانه سالروز ولادت امام زمان (عج) هستیم، مناسب است قسمتی از بحث را به این امر اختصاص دهیم، که نظر شهید مطهری است. باید نگاه درست به مهدویت داشته باشیم، افکار کودکانه‌ای نسبت به قیام امام زمان نداشته باشیم. بعضی‌ها فکر می‌کنند حضرت مهدی فقط برای نجات ما شیعیان و ایرانیان می‌آید. یا می‌آید انتقام اجداد خودش را بگیرد. این‌ها افکار کودکانه‌ای است در حالی که مهدویت یک فلسفه اجتماعی بزرگ برای بشریت است، قیام مهدی برای برقراری صلح در جهان است، باید یک انسان کامل در زمین باشد که اگر نباشد زمین نابود می‌شود.

 

او افزود: ما حضرت آدم را پیامبر می‌دانیم، اولین انسانی که آفریده شد انسان کامل است که زمین بی‌حجت نماند. عرفای اهل سنت هم این دیدگاه را قبول دارند. پیامبر اکرم فرمود اگر یک روز از دنیا باقی مانده باشد خداوند آن را طولانی خواهد کرد تا یکی از فرزندان من ظهور کند. تفاوت ما با اهل سنت این است که ما مشخص می‌کنیم چه کسی قیام می‌کند اما آن‌ها این کار را نمی‌کنند.

نماینده مردم تهران یادآور شد: خداوند می‌فرماید مهدی هنگامی ظهور می‌کند که از دنیا ظلم و جور پر شده باشد، اما هنگامی که ظهور کند قلوب امت اسلام را از غنا پر می‌کند، یعنی افراد رشد عقلی و مغزی می‌کنند. حضرت علی هم می‌فرماید که قبل از ظهور مهدی جنگ‌های عجیبی در می‌گیرد. اما والی ظهور می‌کند که حق را به مساوات تقسیم می‌کند، ثروت‌های زمین بیرون ریخته می‌شود ، زمین مثل غلامی که تسلیم است منابعش را در اختیار او قرار می‌دهد.

او خاطرنشان کرد:‌ عاقبت بشر صداقت است، البته فلاسفه غربی نظری غیر از این دارند آن‌ها می‌گویند بشر گور را بادست خودش کنده است، شما تسلیحات هسته‌ای را ببنید چه می‌کند؟اما با مهدویت غیر از این فکر می‌کنیم. تا بیست سال پیش صحبت از حکومت واحد جهانی غیرممکن بود اما امروز به این نتیجه رسیده‌اند که مشکلات امروز جهان جز با حکومت جهانی حل نخواهد شد. شما نگاه کنید وسایل ارتباط جمعی چگونه دنیا را از یک اتفاق در ایران خبردار می‌کند.

نماینده مردم تهران تاکید کرد: ماهیت قیام حضرت مهدی را چه می‌دانیم؟ برخی می‌گویند که انفجاری است مثل یک دمل که در بدن انسان رخ می‌دهد. اساسا ما انقلاب انفجاری را قبول نداریم بلکه انقلاب باید با آگاهی صورت بگیرد، بر خلاف دیدگاه مارکسیستی که می‌گویند باید بر کارگران فشار بیاید تا انقلاب کنند. انقلاب اسلامی ما آگاهانه است.

مطهری خاطرنشان کرد: زمانی در صعنت نفت اتفاقی افتاد مرحوم مطهری به امام پیشنهاد داد که یک هیات برود خوزستان تا نفت داخلی تامین شود ، قرار شد آیت الله هاشمی و مهندس بازرگان به خوزستان بروند، عده‌ای گفتند این کار اشتباه است، شهید مطهری فرمود این اشتباه است که به مردم فشار بیاوریم تا انقلاب کنند اگر چنین اتفاقی رخ دهد دیگر نمی‌شود مردم را اصلاح کرد. جامعه باید مراحل خودش را طی کند تا آمادگی پیدا کند برای انقلاب، هر جامعه دوره اساطیر و افسانه‌ای دارد، یک دوره جوانی دارد که با علم، خشم و شهوت دارد. شهید مطهری می گفتند هر جامعه یک دوره خشم که همان بمب باشد دارد، یک دوره مینی‌ژوب که همان شهوت علم است دارد، پس جامعه باید آمادگی قیام داشته باشد.

او در پاسخ به این سوال که چرا درباره انتخابات صحبت نمی‌کنید، گفت: فضا عوامانه شده است ولی در این روزها ضرورتی ندارد که درباره انتخابات صحبت کنیم اما دوستان و‌ خانواده‌ها را تشویق کنید که در انتخابات حضور داشته باشند و اگر تاثیرگذار باشم در روزهای آینده اظهار نظر می‌کنم.

مطهری خاطرنشان کرد: بعضی از اعضای شورای امنیت ملی موافق هستند اما بزرگان نظام قبول ندارند. ما همچنان دنبال رفع حصر هستیم، من مخالف این امر هستم در قانون اساسی ما هم چنین چیزی نیامده است. اما می گویند به صلاح کشور نیست، باید با گفت‌وگو این امر رفع شود، البته بستگی به دولت آینده هم دارد، تلاش کنید دولتی بر سرکار بیاید که به رفع حصر اعتقاد داشته باشد

ادامه دارد...

 

انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند
نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.