فضای مجازی فرصت گفتگوی دو طرفه ایجاد کرده است

نامزد دوازدهمین انتخابات ریاست جمهوری: ما از رکود عبور کرده‌ایم و من قبول ندارم که اقتصاد کشور در رکود است.
به گزارش جماران، اسحاق  جهانگیری هنگام ورود به ساختمان صدای جمهوری اسلامی ایران برای گفتگو با رادیو ورزش با حضور در جمع خبرنگاران افزود : از رکود عبور کرده‌ایم و فرقی نمی‌کند که رشد اقتصادی ما با احتساب فروش نفت صورت گرفته یا بدون احتساب آن بوده است ، در هر صورت ما از رکود عبود کرده‌ایم.
 
فضای مجازی فرصت گفتگوی دو طرفه ایجاد کرده است 
نامزد انتخابات دوازدهمین دوره انتخابات ریاست جمهوری گفت : برای پیشرفت امور دولت و انتقال مسائل ارتباط با مردم بسیار تعیین کننده است و فضای مجازی خیلی دیوارها را برداشته و فرصت گفتگوی دوطرفه ایجاد کرده است. 
جهانگیری افزود : در بخش رسانه ها ، صدا و سیما که حضور داشته است و خواهد داشت ، اما فضای مجازی باعث شده است چیزی از مردم مخفی نماند. 
وی گفت : در مسائل اخیر نیز آنچیزی که باعث آشکار شدن برخی مشکلات داخل دستگاهها شد ، فضای مجازی بود. 
این نامزد انتخابات تصریح کرد : ارتباط مستقیم با مردم از جمله کارهایی است که دولت باید انجام دهد و هم در سفرهای برنامه ریزی شده به استان ها و شهرستان ها و هم تدوین دستورالعمل برای مدیران دیگر که اوقاتی را برای گفتگو با مردم اختصاص دهند. 
جهانگیری تاکید : یکی از کارهای مهم استانداران ، فرمانداران و مسئولان شهرستان ها این است که مسائل منطقه خود را آن طور که وجود دارد به مرکز منتقل کنند. 
وی درباره برنامه خود برای رسیدگی به اقشار ضعیف نیز گفت : رسیدگی به محرومین جزو مهمترین وظایف دولت است که با استفاده از منابع در اختیار ، مشکلات این بخش را برطرف کند و اقدامی جدی و جزو آرمان های نظام اسلامی است. 
جهانگیری با اشاره به آشنا بودن با درد محرومان در طول زندگی افزود : مهمترین اقدام، توانمندسازی محرومان است و باید به این مثل معروف توجه کنیم که به مردم ماهی بدهیم یا ماهیگری به آنها یاد دهیم؟ 
این نامزد انتخابات اضافه کرد : مردم نباید احساس کنند که دولت از موضعی بالا به آنها کمک می کند ، مردم باید این احساس را داشته باشند که آنها دولتی را انتخاب کرده اند ، منابع دراختیار دولت گذاشته اند ، می توانند از دولت سئوال کنند و در این صورت دولت فعال تر می شود و حتما این موضوع در سیاست های من قرار دارد. 
جهانگیری گفت : البته بخشی از مردم از توانمندی لازم برخوردار نیستند و باید به آنها از طریق نهادهایی که مسئولیت دارند توجه ویژه ای شود. 
وی افزود : دریافت مردم تحت پوشش باید به شکلی باشد که حداقل های مورد نیاز آنها از لحاظ زندگی و یک انسان سالم تامین شود.
 
یارانه ها استمرار خواهد داشت 
نامزد انتخابات دوازدهمین دوره انتخابات ریاست جمهوری گفت :زمانی که از مردم درباره یارانه ها سئوال شد، آنها تاکید کردند که باید پرداخت شود و هیچ دولتی خود را بالاتر از مردم نمی داند ، با تاکید مردم یارانه پرداخت خواهد شد . 
جهانگیری افزود: در سال 1395 برای اینکه یارانه پرداخت شود ، علاوه بر دریافت قیمت حامل های انرژی ، یازده هزار میلیارد تومان هم از منابع بودجه کشور استفاده شد.
وی درباره شعارهای برخی از نامزدها برای افزایش میزان یارانه گفت : اینکه برخی می گویند می خواهند یارانه را افزایش دهند ، باید به مردم صادقانه بگویند که پول این افزایش از کجا تامین می شود. 
این نامزد انتخابات تصریح کرد : در مرحله قبل هم که گفته شد یارانه ها افزایش می یابد ، اعلام شد از محل افزایش قیمت حامل های انرژی تامین می شود ، به این معنی که بنزین ، گازوییل ، گاز و برق را گران می کنیم و از محل این گرانی یارانه های افزایش یافته را پرداخت می کنیم .  
جهانگیری تاکید : اکنون نیز این افراد باید صادقانه باید بگویند که اقلامی مانند بنزین و گازوییل لیتری چقدر خواهد شد و مردم بین این دو موضوع یکی را انتخاب کنند.
وی  گفت : اگر به مردم گفته شود که با افزایش یارانه هیچ چیزی گران نمی شود ، به واقع صادقانه صحبت کردن با مردم نیست و کسی که می گوید یارانه های را افزایش می دهم باید بگوید محل تامین آن از کجاست.
جهانگری  افزود : برنامه اقتصادی عدد و رقم است و این عدد و رقم هم دو طرف دارد که منابع و هزینه ها هستند ؛ اینکه همینطوری می گویند یارانه را سه برابر می کنند در میان اقتصادانان و کسانی که اهل حساب و کتاب هستند بیشتر به شوخی شباهت دارد . 
این نامزد انتخابات درباره برجام گفت :  برجام یک کار ملی بزرگی بود که انجام شد ، من فکر می کنم در این دعواهای سیاسی کارهای بزرگ یک ملت ممکن است کوچک نشان داده شود . 
جهانگیری گفت : ایران در مقابل شش قدرت بزرگ دنیا  با مدل خوبی که طراحی کرد ، موفق شود. 
وی با اشاره به تشریح این مدل در مناظره های آتی افزود : این مدل، مدل کار سازی  است که با تیم کارشناسی قوی ، حمایت قوی و در راس آن رهبری می توانید  بر شش قدرت بزرگ دنیا غلبه کنید و به نقطه ای که هدف گذاری کرده اید ، برسید.
جهانگیری گفت : در میان این شش کشور بخصوص آمریکایی ها ممکن است در جاهایی برجام را نقض کند ، اولا در خود برجام راهکار این نقض دیده شده و دوما ایران کشور بزرگی است و قادر به عکس العمل های جدی است . 
وی تصریح کرد : نه به ادعای یک کارشناس بلکه اگر تیمی که در شورای امنیت ملی شکل گرفته بگوید که برجام نقض شد ، دولت ایران حتما عکس العمل مناسب نشان خواهد داد به شکلی که نقض کنند پشیمان خواهد شد . 
این نامزد انتخابات ریاست جمهوری درباره نوع برخوردش با منتقدان گفت : من همیشه انتقاد را برای مسئول یک ودیعه الهی می دانم ، چراکه بدون اینکه پولی بگیرند ، برنامه و سیاست های دولت را نقد می کنند و درواقع به دولت کمک می کنند . 
جهانگری افزود : هیچ برنامه ای وحی نیست و بوسیله انسان ها نوشته می شود و ممکن است اشکال داشته باشد ، من متشکرم می شوم از منتقدینی که نقد بکنند سیاست های دولت و راهکار بدهند که دولت چه اصلاحاتی را می تواند انجام دهد که بازدهی بهتری داشته باشد . 
وی گفت : البته مشکلی وجود دارد که برخی اوقات نقد با تخریب مخلوط می شود و یک عده از ابتدا تصمیم می گیرند یک دولت را تخریب کنند و بهانه را نیز نقد قرار می دهند و این مسئله قابل قبول نیست و فقط آنها را باید تحمل کرد.

 

 

انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

  • کدخبر: 636459
  • منبع: خبرگزاری صداو سیما
  • نسخه چاپی
نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.