• کدخبر: 632950
  • منبع: خبرگزاری صداو سیما
  • نسخه چاپی

پایگاه اطلاع رسانی و خبری جماران -تهران

حجت الاسلام والمسلمین رئیسی نامزد دوازدهمین دوره انتخابات ریاست جمهوری در جمع اقشار مختلف مردم در ورزشگاه شهید بابایی قزوین با تاکید بر اینکه چشم داشتن به گره گشایی بیگانگان خطاست گفت: بیگانگان گره از مشکلات کدام ملتی گره گشوده اند که دومی ان ما باشیم.
به گزارش جماران، اقای رئیسی در این مراسم بر تشکیل دولت در تراز انقلاب اسلامی تاکید کرد.
 
این نامزد ریاست جمهوری در سالن شهید بابایی قزوین افزود: این کشور افتخارات فراوانی دارد اما وضعیت اقتصادی و اسیب های اجتماعی برای مردم قابل تحمل نیست .

وی قزوین را قطب صنعتی کشور دانست و گفت : بسیاری از کارگاه ها و مراکز تولیدی این شهر تعطیل شده است . امروز 41 درصد کارگاه های صنعتی این شهر تعطیل یا نیمه تعطیل و به گفته وزیر صنعت 50 درصد ظرفیت صنعتی کشور تعطیل است . چرا ؟
رئیسی تصریح کرد : رکود ، تعطیلی واحدهای تولیدی ، افزایش بیکاری جوانان که می گویند 12 درصد است اما در میان تحصیل کرده ها، این امار 29 درصد است شرایط خوبی نیست و می توان این رویه نادرست دولت را تغییر داد.

این نامزد ریاست جمهوری با تاکید بر توانایی مردم در رفع مشکلات کشور افزود: اگر میدان داده شود دستان پرتوان جوانان می تواند از مشکلات کشور گره گشایی کند .
 
رئیسی گفت : برخی در اعلام ما برای ایجاد سالانه یک میلیون شغل تشکیک کردند بنده اعلام می کنم با همین امکانات موجود می توان. 
 
وی تصریح کرد: مگر 700 هزار میلیارد تومان خلق پول در چهارسال گذشته در این کشور نشده است ؟ با نیمی از همین پول ، رفع معضل بیکاری ممکن بود . ایا معضل زیست محیطی در خوزستان قابل پیش بینی نبود ؟ ممکن بود . 
 
وی گفت : در کشورمان 11 میلیون جوان اماده ازدواج داریم اما به علت مشکل شغل و مسکن نمی توانند ازدواج کنند . با منابع کنونی در کشور می توان مشکل انان را رفع کرد. 
 
رئیسی مشکلات مربوط به کشاورزی در دشت قزوین را ناشی از کمبود و ضعف مدیریت دانست . 
 
وی تصریح کرد: چرا کشور را چهار سال معطل نگه داشتید به امید این که دیگران از مشکلات ما گره گشایی کنند . 

 

رئیسی با اشاره به مشکلات فرهنگیان از چپاول سرمایه های صندوق ذخیره فرهنگیان انتقاد کرد. 
 
وی همچنین واگذاری منابع بانکی به دلالان ، این مفاسد را ناشی از ضعف مدیریت اجرایی کشور دانست و تاکید کرد در مرحله نخست باید این ضعف را در روز انتخابات برطرف کرد . در این فراز از سخنان این نامزد ریاست جمهوری شعار ابراهیم بت شکن بت فساد را بشکن سر دادند.
 
بر اسای این گزارش؛ رئیس ستاد انتخاباتی رئیسی در قزوین هم در این مراسم گفت: حجت الاسلام والمسلمین رئیسی وارد عرصه شده تا هزار فامیلی که برای خود حقوق های نجومی مصوب می کنند از هم بگسلد. پیام این مردم این است که از دشمن نترس و در مناظرات تلویزیونی مفاسد فسادگران را افشا کنید.
 
 ایجاد سالانه یک میلیون شغل با امکانات موجود، ممکن است
نامزد انتخابات ریاست جمهوری گفت : برخی در اعلام ما برای ایجاد سالانه یک میلیون شغل تشکیک کردند بنده اعلام می کنم با همین امکانات موجود می توان این کار را انجام داد.

آقای رئیسی در سخنرانی خود در جمع قشرهای مختلف مردم در ورزشگاه شهید بابایی قزوین تصریح کرد: مگر 700 هزار میلیارد تومان خلق پول در چهارسال گذشته در این کشور نشده است؟ با نیمی از همین پول ، رفع معضل بیکاری ممکن بود . ایا معضل زیست محیطی در خوزستان قابل پیش بینی نبود ؟ ممکن بود .

وی گفت : در کشورمان 11 میلیون جوان اماده ازدواج داریم اما به علت مشکل شغل و مسکن نمی توانند ازدواج کنند . با منابع کنونی در کشور می توان مشکل انان را رفع کرد.

رئیسی مشکلات مربوط به کشاورزی در دشت قزوین را ناشی از کمبود و ضعف مدیریت دانست . وی تصریح کرد: چرا کشور را چهار سال معطل نگه داشتید به امید این که دیگران از مشکلات ما گره گشایی کنند .

این بخش از سخنان سید ابراهیم رئیسی با شعار مرگ بر امریکا تایید شد.

رئیسی با اشاره به مشکلات فرهنگیان از چپاول سرمایه های صندوق ذخیره فرهنگیان انتقاد کرد. وی همچنین با اشاره به واگذاری منابع بانکی به دلالان ، این مفاسد را ناشی از ضعف مدیریت اجرایی کشور دانست و تاکید کرد: در مرحله نخست باید این ضعف را در روز انتخابات برطرف کرد .
 
دولت باید اهل کار کردن باشد
نامزد انتخابات ریاست جمهوری تاکید کرد : با ایجاد دولتی از مردم ، با مردم و در درون مردم می توان مشکلات کشور را برطرف کرد.

آقای رئیسی در ادامه سخنان خود در قزوین افزود: دولت باید خودش اهل کار کردن باشد .

وی تصریح کرد: گذرنامه ایرانیان متعلق به ملت ایران است و باید کرامت داشته باشد .

رئیسی افزود: بسیاری از معضلاتی که بیان می کنم مبتنی بر سخنان برخی از اعضای همین دولت و مستند است.

وی گفت : رهبری معظم انقلاب اسلامی بر نگاه و اتکا به ظرفیت های داخلی برای رفع مشکلات کشور تاکید دارند. بسیاری از کارکنان دولت انسانهای سالمی هستند و خودشان مدعی فسادند. این نامزد ریاست جمهوری تصریح کرد: پیش از هر کسی در کشور حتی پیش از ورود قوه قضاییه ، رئیس دولت باید مدعی فساد باشد.

رئیسی افزود: باید تحولی در نظام اداری و اجرایی ایجاد کرد تا مجموعه فعالیت ها ، مقبول امام و شهدا باشد.

وی گفت : یک نگاه در مدیریت این است که از سرمایه داران حمایت شود شاید دیگر قشرها به نوایی برسند اما ما این نگاه را قبول نداریم همه ظرفیت های کشور باید به طور برابر در اختیار همگان قرار گیرد.

این نامزد ریاست جمهوری تصریح کرد: ما با توسعه مخالفت نداریم اما در بسیاری از کشورهای توسعه یافته ، در کنار کاخ ها ، کوخ هاست و ما معتقد به عدالت اجتماعی هستیم .

رئیسی به افزایش سه برابری یارانه ها برای دهک های پایین تاکید و از فرار مالیاتی یقه سفیدها انتقاد کرد.

وی گفت : خادمی درگاه امام رضا علیه السلام برای من از هر افتخاری بالاتر است اما اشک چشم مادران دارای فرزندان بیکار و نگاه معنادار دانش آموختگان دانشگاه ها مرا واداشت که با همه وجود وارد این عرصه شوم.

رئیسی افزود : برخی خواستار تشکیل ستاد انتخاباتی شدند اما هر یک از شما یک ستاد انتخاباتی هستید و هرگز حاضر نیستم وامدار هیچ فرد ، حزب و گروهی شوم. 

 

 

انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

  • کدخبر: 632950
  • منبع: خبرگزاری صداو سیما
  • نسخه چاپی
نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.