تارنمای خبرگزاری رویترز نوشت: پارلمان اتحادیه اروپا روند لغو مصونیت قضایی مارین لوپن، نامزد انتخابات ریاست جمهوری فرانسه را آغاز کرد.

 

به گزارش جماران، این تارنما افزود: خانم لوپن که در حال حاضر مشغول تبلیغات انتخاباتی برای دور دوم انتخابات ریاست جمهوری فرانسه است، با درخواست قاضی های فرانسوی از پارلمان اروپا برای لغو مصونیت خود روربرو شده است.
براساس گزارش رویترز، لوپن به عنوان عضو پارلمان اروپا از مصونیت قضایی برخوردار است، اما اعضای پارلمان اروپا به منظور تسهیل در پیشبرد پرونده مربوط به وی، روند لغو مصونیت وی را آغاز کرده اند.
لوپن متهم شده که از منابع مالی اتحادیه اروپا برای پرداخت به تعدادی از هم حزبی های خود استفاده کرده است.
«آنتونیو تاژانی» رئیس پارلمان اروپا گفت: این درخواست به کمیته امور حقوقی که مسئولیت رسیدگی به چنین پرونده هایی را دارد ارسال شده و این به معنای آغاز فراینده لغو مصونیت است.
به نوشته رویترز، دور دوم انتخابات فرانسه روز 17 اردیبهشت برگزار خواهد شد و به گفته مقامات پارلمان اروپا، لوپن تا قبل از آن احضار نخواهد شد.
پیشتر نیز در ماه مارس سال جاری میلادی، به دلیل پرونده مربوط به انتشار تصاویر خشن مربوط به داعش توسط لوپن، مصونیت وی لغو شده بود.
لوپن در دور اول انتخابات ریاست جمهوری فرانسه پیروز شده و در حال رقابت با «امانوئل ماکرون»، دیگر نامزد پیروز، برای دور دوم انتخابات است.

 

انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.