رئیس سازمان غذا و دارو گفت: واردات دارو در دولت تدبیر و امید نسبت به مدت مشابه دولت گذشته حداقل 500 میلیارد دلار کاهش یافته و برای نخستین بار، 2 هزار میلیارد تومان از محل این واردات، صرفه جویی شده است.

به گزارش جماران ، رسول دیناروند روز شنبه در مراسم معرفی سامانه برنامه ریزی ، تامین تا تحویل فرآورده های ویژه متابولیک و شیرخشک های رژیمی بر مبنای پرونده و نسخه الکترونیک موسوم به سامانه حامی افزود: هنگام روی کار آمدن دولت تدبیر و امید ، صدها کمبود دارویی وجود داشت اما امروز نگرانی و اعتراضی در این باره وجود ندارد.
وی خاطرنشان کرد: یارانه دارویی در بودجه سال آخر دولت قبلی ، 2 هزار و 440 میلیارد تومان تصویب شد که در سال آخر دولت تدبیر و امید ، 15 درصد صرفه جویی داشتیم.
رئیس سازمان غذا و دارو ادامه داد: علاوه بر افزایش حمایت ها و توسعه خدمات دارویی ، 340 میلیارد تومان کاهش نیاز به یارانه داشتیم؛ تمام اینها در حالی اتفاق افتاد که در انتهای دولت قبل ، 40 درصد تورم داشتیم و با افزایش نرخ ارز نیز روبرو بودیم.
دیناروند اظهار کرد: دسترسی بیماران متابولیک به فرآورده ها نیز به نحو واقعا مطلوب تامین شده است و اصلا کمبودی نداریم درحالیکه چهار سال پیش دسترسی بیماران به شیرخشک معمولی نیز سخت بود.
وی خاطرنشان کرد: سه سال است که از کمبود شیرخشک های ویژه و رژیمی خبری نیست و میزان افزایش دسترسی به این فرآورده ها رشد داشته است.
رئیس سازمان غذا ودارو گفت: پولی که امسال بابت پایین نگه داشتن قیمت شیر خشک هزینه می کنیم از سال گذشته کمتر است و نیازمان به یارانه دارویی طی چهار سال، کاهش یافته اما دسترسی بیماران افزایش داشته است.
دیناروند همچنین اضافه کرد: قیمت ها در تجهیزات پزشکی و داروهای وارداتی در دولت تدبیر و امید نیز شکسته شده و امسال قیمت شیرخشک های متابولیکی هم به دلیل اتخاذ سیاست های رقابت و حذف انحصار ، کاهش یافته است.
به گزارش ایرنا سیدحسن هاشمی، وزیر بهداشت ، درمان و آموزش پزشکی در این مراسم از تمبر سامانه حامی رونمایی کرد و تندیس یادآورد -سرشیشه بیماران متابولیکی- به وزیر بهداشت تقدیم شد.

 

انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند
نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.