وزیر آموزش و پرورش گفت: اگر هریک از فرهنگیان بخواهند سهام خود را از صندوق پس بگیرند میتوانیم طى یک هفته پولشان را پرداخت کنیم.

به گزارش جماران ، فخرالدین دانش آشتیانی وزیر آموزش و پرورش در حاشیه جلسه هیأت دولت با حضور در جمع خبرنگاران با اشاره به اختلاس صندوق فرهنگیان اظهار داشت: تا زمانی که تحقیق و تفحص از صندوق ذخیره فرهنگیان به طور کامل به پایان نرسیده نمی‌توان مبلغ دقیق اختلاس از این صندوق را اعلام کرد.

وی افزود:‌ نمایندگان مجلس شورای اسلامی نیز بر این باورند که نباید تا به پایان رسیدن مراحل تحقیقات مبلغ مشخصی اعلام شود چرا که این موضوع برخلاف قانون است.

وزیر آموزش و پرورش با بیان اینکه در حال حاضر ما مبلغ مشخصی را اعلام نمی‌کنیم،‌ گفت: در جریان برسی و تحقیق و تفحص به مبالغ متفاوتی از اختلاس صندوق ذخیره فرهنگیان دست پیدا کرده‌ایم اما باید منتظر بمانیم تا کار تحقیق و تفحص به پایان برسد.

دانش آشتیانی همچنین در پاسخ به سوالی مبنی بر اینکه گفته می شود مبلغ اختلاس از صندوق فرهنگیان 10 هزار میلیارد تومان است، اضافه کرد: بنده این مبلغ را تأیید نمی‌کنم زیرا این عدد با اطلاعات گردآوری شده ما مطابقت نمی‌کند.

وی یادآور شد: موضوع بانک سرمایه با صندوق ذخیره فرهنگیان متفاوت است، در بانک سرمایه وام‌هایی خارج از قانون و ضابطه پرداخت شده و این موضوع تنها به بانک سرمایه مربوط می‌شود نه اینکه به اشتباه وام این بانک را اختلاس 10 هزار میلیارد تومانی صندوق فرهنگیان بدانیم.

وزیر آموزش و پرورش متذکر شد: اگر بانک سرمایه 10 هزار میلیارد تومان وام به متقاضیان پرداخت کرده تنها 46 درصد آن مربوط به صندوق ذخیره فرهنگیان می‌شود، روال پرداخت وام در همه بانک‌ها مستمر بوده و تنها بانک سرمایه اقدامی خارج از ضابطه نداشته است.

دانش آشتیانی تصریح کرد: فرهنگیان نباید از موضوع اختلاس صندوق ذخیره ابراز نگرانی کنند چرا که وزارت آموزش و پرورش به خوبی از حقوق آنها دفاع خواهد کرد و حتی اگر هر یک از فرهنگیان تقاضای دریافت سهام خود را از صندوق داشته باشند ما طی یک هفته سهام را به وی پرداخت می‌کنیم.

 

 

انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

  • کدخبر: 605595
  • منبع: باشگاه خبرنگاران جوان
  • نسخه چاپی
نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.