• کدخبر: 605200
  • منبع: باشگاه خبرنگاران جوان
  • نسخه چاپی

پایگاه اطلاع رسانی و خبری جماران -تهران

وزیر نفت گفت: هند یکی از مشتری‌های خوب ماست اگر خرید نفت از ایران را کاهش دهد مشکلی نداریم.

به گزارش جماران ، بیژن نامدار زنگنه وزیر نفت در حاشیه نشست هیات دولت در جمع خبرنگاران گفت: هند از مشتریان خوب ایران است و به گسترش همکارى با این کشور علاقمندیم.
وی افزود: اگر نفت از سوى هند کاهش یابد مشکلى در این زمینه براى ما وجود نخواهد داشت زیرا مشتریان نفتى بسیارى داریم و تقاضاى نفت بیش از میزان ظرفیت تولید است.
وزیر نفت تصریح کرد: رییس جمهور به نخست وزیر هند قول داد تا شهریور ماه سال گذشته بصورت انحصارى براى توسعه فرزاد B با آنها مذاکره کنیم، این کشور در تاریخ تعیین شده پیشنهادى به ایران ارائه ندادند لذا ما تا پایان سال ٢٠١٦ به آنها مهلت دادیم اما مجددا پیشنهادات آنها براى ما قابل قبول نبود.

 

زنگنه یادآور شد: بر این اساس به طرف هندى نامه نوشتیم اما در طول سی سال گذشته تقریبا چیزى عاید کشورمان نشده و هر چقدر تولید می‌شود طرف هندى بعنوان دستمزد و هزینه عملیات برداشت می‌کند.
وزیر نفت با بیان اینکه هدف ما از توسعه میادین نفتى و گازى کسب درآمد است، ادامه داد: اخیرا نامه‌ای هم به هند نوشته‌ایم که حاضریم مذاکرات را با آنها انجام دهیم اما با این شرایط معقول باشد نه اینکه با تهدید کاری انجام شود. زبان تهدید زبان خوبی نیست و بهتر است با انصاف صحبت کنیم.

وی در پایان درباره میزان صادرات نفت و میعانات گازی در آینده خاطرنشان کرد: پیش بینی ما صادرات ۲.۴ میلیون تن است.

 

انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

  • کدخبر: 605200
  • منبع: باشگاه خبرنگاران جوان
  • نسخه چاپی
نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.