کره جنوبی با تکذیب گزارش های مربوط به توقف عملیات استقرار سامانه موشکی پیشرفته «تاد» آمریکا در خاک این کشور بنا به دلایل سیاسی، تاکید کرد که این فرایند طبق برنامه و زمان بندی صورت گرفته اجرا می شود.

به گزارش جماران،‌ موضع گیری جدید کره جنوبی توسط وزارت دفاع این کشور صورت گرفته و این وزارتخانه با مردود دانستن انتشار اینگونه اخبار در رسانه ها، تاکید کرد که چنین موضوعی صحت ندارد.
وزارت دفاع کره جنوبی با انتشار بیانیه ای یادآور شده است که بر خلاف چنین گزارش هایی، کره جنوبی و آمریکا در سریعترین زمان ممکن در سال جاری میلادی این سامانه را آرایش خواهند داد.
در حال حاضر محموله هایی از این سامانه موشکی وارد کره جنوبی شده است و بزودی رادارهای آن نیز وارد منطقه سئونگجو، محل استقرار آن در ۳۰۰ کیلومتری جنوب شرق پایتخت این کشور خواهد شد.
«مون سانگ کیون» سخنگوی وزارت دفاع این کشور هم در سخنانی گزارش های مربوط به اینکه آمریکا کار ارسال محموله رادارهای تاد به کره را کندتر کرده است، تکذیب کرد.
روزنامه «سیگیه تایمز» کره جنوبی روز جمعه در گزارشی اعلام کرد که مساله استقرار سامانه موشکی تاد یکی از موضوعاتی است که در جریان دیدار ماه آینده میلادی «شی جین پینگ» رئیس جمهوری خلق چین با دونالد ترامپ رئیس جمهوری آمریکا مورد بحث قرار خواهد گرفت.
این روزنامه می نویسد: ممکن است آمریکا بخواهد استقرار تاد را تا نهم ماه می (اردیبهشت - خرداد) سالجاری میلادی که انتخابات زود هنگام ریاست جمهوری کره جنوبی برگزار می شود، به تاخیر بیندازد.
از سوی دیگر «مون جائه این» رهبر سابق حزب دمکرات که از او با عنوان رئیس جمهور آینده کره جنوبی یاد می شود و در نظرسنجی ها پیشرو دیگر نامزدهاست، گفته است که مساله استقرار تاد باید یک بار دیگر در دولت آینده مورد بحث و بررسی قرار گیرد.
بر خلاف همه اتفاقاتی که روی داده است ارتش کره جنوبی به شدت بر استقرار تاد و اهمیت آن برای بالا بردن توان حراست از امنیت کشور و مقابله با آنچه که تهدیدهای کره شمالی می داند، تاکید می کند.
گفتنی است، آمریکا و کره جنوبی در ماه جولای سال 2016 میلادی در خصوص استقرار سامانه موشکی تاد در خاک کره جنوبی به توافق رسیدند و فرایند استقرار آن در اوایل ماه مارس (اسفند ماه 95) آغاز شده است.
چین و روسیه به عنوان منتقدان اصلی اجرای این طرح می گویند، این سامانه به گونه ای طراحی شده است که رادارهای آن می تواند اطلاعاتی را از موشک های این دو کشور جمع آوری کند و حتی به سامانه دفاعی آمریکا در ژاپن مرتبط شود.
سیستم تاد که تولید شرکت «لاکهید مارتین» آمریکا می باشد، یک برنامه تسلیحاتی زمین پایه با قابلیت تحرک و جابجایی است که برای نابودی موشک های بالستیک کوتاه برد و میان برد درست چند ثانیه پیش از برخورد با زمین طراحی شده است.
این سیستم یکی از آخرین لایه های دفاعی در برابر موشک های بالستیک است و نقش مهمی را در برنامه های دفاعی آژانس دفاع موشکی آمریکا دارد.

 

 

انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.