نخستین محموله از فرش‌های دستباف کرمان که شامل ۱۱۴ تخته فرش می‌شود به نجف اشرف منتقل خواهد شد تا در آستانه نوروز صحن حرم امام علی (ع) در نجف به هنرِ دست هنرمندان ایرانی آراسته شود.

به گزارش جماران، صحن و شبستان حضرت زهرا (س) در نجف با قالی‌های دستباف کرمان مفروش می‌شود.

مهدی تویسرکانی از مجریان طرح و مدیر پروژه تولید فرش ستاد بازسازی عتبات عالیات استان کرمان در این‌باره گفت: براساس تفاهم‌نامه‌ای که بهمن سال ۹۳ بین استانداری کرمان و ستاد عتبات عالیات کشور بسته شد، بافت ۳۰ هزار مترمربع فرش برای صحن حضرت زهرا (س) از اول مهر سال ۹۴ آغاز شد که برای آن، ۱۲۲ دار قالی برپا شده و حدود ۲۸۰ بانوی هنرمند، بافت فرش گره‌دار کرمانی با برند «فرش راور» را آغاز کردند.

اکبر مهاجری، دیگر مجری طرح بافت قالی ستاد بازسازی عتبات عالیات در راور نیز اظهار کرد: برای شروع پروژه بافت قالی برای صحن حضرت زهرا (س) ۱۴۴ دار قالی با ۳۲۰ بافنده فعال شدند که بدون هیچگونه وابستگی در این زمینه کار تولید قالی در حال انجام است.

مهاجری از راه‌اندازی کارگاه بافت فرش در ریگان، فهرج و فیض آباد در آینده نزدیک خبر داد و گفت: تصمیم داریم با برپایی ۲۲۰ دارقالی ۱۰ هزار مترمربع فرش تولید و به نجف اشرف ارسال کنیم.

به گفته او با اجرای این طرح برای ۳۲۰ نفر به طور مستقیم و برای ۵۵ نفر به طور غیرمستقیم اشتغال ایجاد شده و خوشبختانه به تازگی موفق شده‌ایم بیمه این بافندگان را نیز حل کنیم.

براساس گزارش ستاد بازسازی عتبات عالیات، ۹۴ تخته فرش توسط قالیبافان شهرستان راور و ۲۰ تخته به دست هنرمند قالیبافان شهرهای کرمان، رفسنجان، گلباف و کوهبنان بافته شده است.

 

 

انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند
نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.