دولت عراق بعد از ظهر شنبه برای انتقال قربانیان حادثه تروریستی دمشق که در آن 160 زائر عراقی کشته و زخمی شده اند، یک تیم پزشکی و هواپیمای اختصاصی راهی دمشق پایتخت سوریه کرد.

به گزارش جماران، کاظم فنجان الحمامی وزیر حمل و نقل عراق ، بعد از ظهر شنبه دستور اعزام فوری هواپیما جهت انتقال قربانیان حادثه تروریستی دمشق را صادر کرد. 
براساس بیانیه صادره از سوی وزارت حمل و نقل عراق، هواپیماهای عراقی، به فوریت، بسوی دمشق پرواز کرده اند. 
در همین حال، منابع وزارت بهداشت عراق نیز اعلام کردند که برای نظارت بر روند رسیدگی به وضعیت مجروحان عراقی حمله تروریستی به زائران حضرت زینب (س)، یک تیم ویژه پزشکی نیز به دمشق گسیل خواهد شد. 
خانم عدیله حمود وزیر بهداشت عراق ،دستور داده است بطور فوری و اضطراری یک گروه پزشکی به همراه تجهیزات پزشکی مورد نیاز راهی دمشق شود. 
وزارت خارجه عراق پیشتر در روز شنبه کشته شدن تعداد 40 زائر عراقی و زخمی شدن 120 تن از آنان را در حمله تروریستی در منطقه باب مصلی دمشق ، تایید کرد. 
حملات تروریستی روز شنبه دمشق ، بسیار شبیه حملاتی است که بطور مستمر در بغداد توسط گروه تروریستی داعش انجام می شود. 
به نظر می رسد، گروه های تروریستی در سوریه با توجه به نزدیک شدن داعش به پایان کار خود در عراق، از زائران عراقی حضرت زینب در دمشق انتقام گرفته اند.
گروه های تروریستی حاضر در سوریه، بویژه داعش، القاعده، النصره و ... عمدتا از منبع فکری و ایدئولوژیک وهابیت تغذیه می شوند و برخی دولت های عرب منطقه نیز از آنان حمایت مالی تسلیحاتی می کنند. 
به رغم شرایط بحرانی سوریه اما شهروندان عراقی در طول سنوات گذشته به طور مستمر برای زیارت عتبات مقدسه به ویژه مرقد حضرت زینب (س) به صورت کاروانی به سوریه سفر کرده اند.
 

 

انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.