عضو کمیسیون امنیت ملی مجلس شورای اسلامی در واکنش به نامه اخیر احمدی نژاد به دونالد ترامپ تاکید کرد: هر اقدامی خارج از پروتکل های بین المللی نه تنها باعث به نتیجه رسیدن و دست یابی به اهداف مدنظر خواهد شد، بلکه به منافع ملی نیز صدمه وارد خواهد کرد.

به گزارش جماران، علیرضا رحیمی درباره نامه نگاری برخی از مسئولان اجرایی سابق کشور با مقام های دیگر کشورها اظهار کرد: برای برقراری ارتباط و نامه نگاری در سطح مقام های دو کشور، برخی مقدمات دیپلماتیک و پروتکل های بین المللی وجود دارد که باید هر مسئولی در هر کشوری این مسائل را رعایت کند.
وی با تاکید بر اینکه مسئولان اجرایی سابق نیز برای نامه نگاری به رئیسان جمهوری و سایر مقام های کشورهای دیگر باید همواره از پروتکل های بین المللی تبعیت کنند، گفت: با اقدامات و انجام کارهای غیرمسئولانه برخی افراد و ارسال نامه از طرق غیردیپلماتیک، شان و جایگاه نظام در عرصه بین الملل پایین آمده و باعث مشکلاتی خواهد شد.
نماینده مردم تهران تصریح کرد: در هر کشوری برای برقراری ارتباط با دیگر مسئولان اگر از روش های غیرمتعارف استفاده شود، به طور حتم اعتبار کشور مبدا را نزد افکار عمومی دیگر کشورها خدشه دارد می کند.
وی افزود: مسئولان سابق کشور اگر دغدغه ای درباره مسائل جهانی دارند باید برای حفظ منافع و مصالح ملی نظام و حاکمیت، شرط های اولیه مسائل بین الملل و دیپلماتیک را رعایت و از هرگونه کاری که باعث انحراف از اصل موضوع و مسئله مورد نظر شود، خودداری کنند.
 

 

انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.