در پی لغو گردهمایی تبلیغاتی وزیر خارجه ترکیه در شهر هامبورگ، وی گفت: ما امشب با هموطنانمان در هامبورگ دیدار خواهیم کرد. هیچ‌کس نمی‌تواند مانع این دیدار شود. کسی نباید مانع این دیدار شود. آزادی گردهمایی و همچنین اصول دموکراسی این مساله را ایجاب می‌کند.

به گزارش جماران، مولود چاووش اوغلو، وزیر خارجه ترکیه اعلام کرد: در حال حاضر برای جلوگیری از برگزاری گردهمایی‌های تبلیغاتی کمپین «آری» برای رفراندوم پیش رو، یک برنامه سازماندهی شده ایجاد شده است. اینگونه رفتارهای کشورهایی که تصور می‌کردیم دوستمان هستند و اعمال مواضع غیر قابل قبول از سوی آنها به نظر می‌رسد، را نمی‌توان فراموش کرد.

وی ادامه داد: نمی‌خواهیم روابطمان با هیچ کشوری دچار تنش شود. آلمان نیز شامل این مساله می‌شود، اما زمانی که این کشور رفتارهای متخاصم اتخاذ کند ما نیز پاسخ‌های متقابل خواهیم داد و سکوت نخواهیم کرد. این مساله را کاملا آشکارا اعلام می‌کنیم.

وزیر خارجه ترکیه اضافه کرد: براساس استانداردهای اروپا و ارزش‌های مشترک این قاره و اصول دموکراسی، ایجاب می‌کرد که گردهمایی ما با هموطنانمان در هامبورگ برگزار شود.

او با اشاره به رفتارهای اخیر آلمان گفت: این رفتارها غیرقابل قبول است. این رفتارها متناسب با رفتارهای معمول برای یک کشور دوست نیست.

وی همچنین در ادامه اظهاراتش با اشاره به پیام اخیر یکی از سیاستمداران راست افراطی هلند در توئیتر مبنی بر لزوم اعتراض به گردهمایی‌های تبلیغاتی ترکیه در این کشور گفت: این رفتارها متناسب با رفتارهای یک کشور دوست نیست و ما نمی‌توانیم این رفتارها را قبول کنیم.

 

انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.