فاطمه راکعی شوریدگی، باورمندی و خلاقیت را از ویژگی‌های بارز آثار احمد عزیزی می‌داند و بر فرم خاص و سبک شخصی او در آثارش تاکید می‌کند.

به گزارش جماران، احمد عزیزی شاعر معاصر و پیشگام حوزه ادبیات انقلاب، عصر امروز پس از تحمل دوره‌ای بیماری در سن 58 سالگی درگذشت.

عزیزی از نوجوانی فعالیت خود را در حوزه شعر و ادبیات آغاز کرد و پس از پیروزی انقلاب اسلامی، به چهره‌ای شاخص در عرصه شعر و ادبیات تبدیل شد.

فاطمه راکعی، شاعر، ضمن عرض تسلیت این ضایعه می‌گوید: «درگذشت ایشان ضایعه بزرگی برای جامعه ادبی کشور به شمار می رود، زیرا که شاعری خلاق بود و زبان شعرش از فرمی خاص و خیال انگیز بهره‌مند بود. شطحیات او نیز خاص خودش بود و هیچگونه تقلیدی از سبک معاصر نداشت.»

او در توضیح ویژگی‌های بارز عزیزی ادامه می‌دهد: «او شاعری شوریده حال بود و درگذشت او پس از تحمل دوره سخت بیماری بسیار ناراحت کننده بود و من این غم را به جامعه فرهنگی و خانواده او تسلیت می‌گویم.»

راکعی درخصوص ویژگی‌های سبک شعری عزیزی توضیح می‌دهد: «شوریدگی و سبک و سیاق شعری و تخیلات او در آثارش همه خاص خود ایشان بود و سروده‌هایش فرمی خاص و جالب داشتند. البته محتوای آثار او هم که مضامین انقلابی، عاطفانه و عاشقانه داشت، بسیار تاثیرگذار بود.»

او درهمین راستا اضافه می‌کند: «عزیزی شاعری باورمند بود و اعتقادات نابی نسبت به ائمه، معصومین و خصوص حضرت زهرا (ع) داشت. یک مجموعه شعر او هم چند سال قبل که او درگیر بیماری بود، از سوی انجمن شاعران به عنوان کتاب برگزیده انتخاب شد و جایزه گرفت. من امیدوارم این اثر مورد عنایت حضرت زهرا (س) قرار بگیرد، به خصوص اینکه درهمین ایام فاطمیه هم ایشان درگذشتند.»

 

انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

  • کدخبر: 586389
  • منبع: خبرآنلاین
  • نسخه چاپی
نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.