یک شهروند چینی در پیامی به مردم کشورمان از آنان خواست برای رونق بخش اقتصاد داخلی و حمایت از تولید کنندگان، کالاهای تولید داخل ایران را خریداری کنند.

به گزارش جماران، خانم «فو جین تانگ» در پکن اظهار داشت: هر کشوری برای ارتقا و توانمندی بخش اقتصاد خود در درجه اول به تولید داخلی متکی است و این روند امروزه در کشور چین مورد توجه بوده و به خوبی نیز اجرا می شود.
وی که به همراه همسر و فرزند خود در یکی از فروشگاههای بزرگ زنجیره ای چین مبادرت به خرید می کرد، یادآور شد: چنانچه مردم ایران هم مایل به افزایش کیفیت کالاهای تولید داخل کشورشان همانند چین هستند باید از تولید کنندگان خود حمایت کنند.
او یادآور شد: خرید کالای چینی برای من و خانواده ام در اولویت نخست قرار دارد که البته این طرز تفکر غالب مردم چین نیز هست.
او گفت که خرید کالای تولید داخلی در چین به شکل یک فرهنگ نهادینه شده و اگر چه در بازار چین کالاهای خارجی از کشورهای مختلف هم به وفور یافت می شود اما بخش قابل توجهی از خریدهای ما به کالاهای تولید داخلی اختصاص دارد.
«فو» همچنین یادآور شد: به شخصه نه تنها خودم بلکه همواره خانواده و نزدیکانم را تشویق به خرید کالاهای چینی می کنم چرا که اعتقاد قلبی من این است با این کار به اقتصاد کشورم کمک می شود.
«لی چنگ» همسر خانم «فو» نیز با تایید گفته هایش به موضوع کمک دولت چین به تولیدکنندگان داخلی اشاره می کند و می افزاید: بسیاری از صاحبان صنایع و مشاغل در داخل چین از کمک های ویژه دولت برخوردارند.
این شهروند چینی تصریح کرد که وام های کم بهره، سوبسیدهای ویژه (یارانه) و برخی مزایای دیگر از جمله مواردی است که توسط دولت در اختیار تولیدکنندگان قرار می گیرد تا آنان بتوانند قدرت رقابت و مقابله با کالاهای خارجی را داشته باشند.
او گفت: این یک فرهنگ بسیار خوبی است که در هر کشوری مردم آن کشور واقعا به جنس داخلی و کالاهای خودشان ارجحیت بدهند چرا که باعث دلگرمی تولیدکنندگان می شود.
«لی چنگ» ادامه داد: اولویت انتخاب من و خانواده ام در بخش مواد غذایی، پوشاک، دارو، تجهیزات پزشکی، لوازم بهداشتی و بسیاری اقلام منزل؛ از تولیدات داخلی است و دلیل آن هم ارزانی و کیفیت مناسب آنها می باشد. اگر چه در بازار چین شما اجناس خارجی با مارک های متفاوت را مشاهده می کنید اما به جز برخی اقلام وارداتی، تمایل مردم برای خرید این کالاها به دلیل قیمت بالای آنها قابل توجه نیست. 
او گفت که امروزه کالاهای چینی با اقلام مشابه خارجی تفاوت چندانی به لحاظ کیفیت ندارد که دلیل آن علاوه بر تلاش خود تولیدکنندگان داخلی برای ارتقا محصولاتشان، حمایت های مردمی و دولتی است.
وی در عین حال یادآور شد: چنانچه تمرکز و خرید مردم هر کشوری صددرصد بر روی اجناس داخلی متمرکز باشد، اثرات بسیار زیادی بر اقتصاد آن کشور داشته و آثار مثبت آن به مرور خود را نشان خواهد داد.
او با بیان اینکه خرید کالای داخلی برای شهروندان چینی امروزه به صورت یک عادت تبدیل شده ابراز امیدواری کرد که چنین فرهنگی نیز نزد مردم ایران نهادینه شود.
 

 

انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.