دونالد ترامپ رئیس جمهوری آمریکا از کنگره ایالات متحده درخواست کرده است که در باره شنود مکالمات و تماس هاس تلفنی ستاد انتخاباتی وی در اواخر دوره ریاست جمهوری باراک اوباما، تحقیق کند.

به گزارش جماران، این درخواست در پی انتشار مطالبی در باره تماس مقام های ستاد انتخاباتی ترامپ با سفیر روسیه در جریان مبارزات انتخابات ریاست جمهوری 2016، مطرح شده است.
این تحقیق بخشی از تحقیق کنگره در باره نفوذ و مداخله روسیه برای تاثیرگذاری بر روند و نتیجه انتخابات ریاست جمهوری اخیر آمریکا خواهد بود. 
این درخواست یک روز پس از ادعای دونالد ترامپ رئیس جمهوری آمریکا بدون ارایه اسناد و مدارک مطرح شد که اوباما رئیس جمهوری وقت، دستور شنود تماس ها و مکالمات تلفنی در برج ترامپ در نیویورک را داده که در آن هنگام ستاد مبارزات انتخاباتی ترامپ بوده است. 
به گزارش ایرنا، روزنامه ایندیپندنت نوشت: ترامپ امروز (یکشنبه) با انتشار توییت های جدیدی تلاش کرد تئوری توطئه علیه کمیته ملی دمکرات آمریکا و روسیه را تقویت کند. 
ترامپ در توییتی پرسید: آیا این واقعیت دارد که کمیته ملی دمکرات به پلیس فدرال آمریکا (اف بی آی) اجازه کنترل سرورهای خود یا تجهیزات دیگرش را پس از آگاهی از مساله هک شدگی نمی دهد؟ این مساله شدنی است؟ 
وی در توییت دیگری با اشاره به باراک اوباما رئیس جمهوری سابق آمریکا آورد: چه کسی پنهانی به (دمیتری مدودوف) رئیس جمهوری (وقت) روسیه (در سال 2012) گفت: به ولادیمیر (پوتین) بگو پس از انتخابات (آمریکا)، انعطاف پذیرتر خواهم بود؟ 
این نوشته ترامپ اشاره ای است به اوباما که در سال 2012 به رئیس جمهوری وقت روسیه گفته بود: پس از روی کار آمدن، برای مذاکره در مورد موضوعاتی با مسکو همچون دفاع موشکی، از انعطاف پذیری بیشتری برخوردار خواهد بود. 
از قرار معلوم، کمیته ملی حزب دمکرات آمریکا به اف بی آی اجازه بررسی سرورهای هک شده رایانه ای خود را قبل از انتشار گزارشی از سوی این نهاد اطلاعاتی که در آن روسیه متهم اصلی این نفوذ شناخته شده بود، نداده است. 
اف بی آی بارها به مقام های کمیته ملی دمکرات آمریکا اهمیت دسترسی مستقیم به سرورهای این کمیته و اطلاعات آن را تاکید کرد، اما این نهاد حزبی درخواست اف بی آی را رد کرد که برای اف بی آی چاره ای جز متوسل شدن به یک طرف ثالث برای دریافت اطلاعات باقی نگذاشت. 
ترامپ روز گذشته (شنبه) نیز اوباما را به کار گذاشتن ابزارهای شنود در برج ترامپ و شنود مکالمات وی قبل از انتخابات ریاست جمهوری آمریکا متهم کرد. 
در پی متهم شدن اوباما از سوی ترامپ، اختلاف میان دو رئیس جمهوری سابق و فعلی آمریکا شدت یافت. همچنین سخنگوی «باراک اوباما» رئیس جمهوری پیشین آمریکا روز شنبه ادعای ترامپ رئیس تازه کاخ سفید را مبنی بر شنود تماس های تلفنی وی در جریان رقابت های انتخابات ریاست جمهوری 2016 تکذیب کرد، اما احتمال تدارک دیدن چنین اقدامی را از جانب مقام های قضایی آمریکا رد نکرد. 
 

 

انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.