معاون کل نهاد ریاست جمهوری تاکید کرد: دولت تلاش دارد قانون خدمات جامع ایثارگران به طور کامل اجرا و سند راهبردی اساسنامه اش تبیین شود تا خدمات به ایثارگران، با نظامی قوی تر و منسجم تر ارائه شود.

به گزارش جماران ، مرتضی بانک روز یکشنبه در نشست با مشاوران استانداران در امور ایثارگران افزود: در بحث خود ایثارگران و ارزش هایی که این مجموعه برای کشور ایجاد کردند بحث زیادی بوده است و گفتار متنوع و فراوانی داریم؛ بنابراین برهیچ کس پوشیده نیست که انقلاب، دفاع مقدس، امنیت و هویت ملی، بقای مرزها، استقلال و آزادگی کشور بخش مهمی به دلیل تلاش، کوشش و خدمات ایثارگران، رزمندگان و شهدا است.
بانک گفت: آنچه که پیام ایثارگران است درخواست امکانات و مسایل مادی نیست؛ اگرچه مسایل مادی و امکانات هم تا حدودی وظیفه ملت و کشور و به خصوص دولت است که به آن بپردازد.
وی افزود: اما آنچه که ایثارگران از ملت و کشور طلب دارند و باید به آن توجه شود توجه به آرمان های انقلاب، عزت و سربلندی کشور، حفظ نظام، انقلاب و رهبری و ارزش های اسلامی است.
معاون کل نهاد ریاست جمهوری گفت: ایثار و فداکاری نکته ای است که به نظر من مفهومی بزرگ در آن نهفته است که اگر یک مسوول و خدمتگزار فعالی در حوزه های مختلف به آن توجه نداشته باشد در حق آن جفا کرده است چرا که ایثار اوج گذشت، فداکاری بی منت و بدون توقع برای رسیدن به یک هدف متعالی است.
بانک افزود: ایثارگر یعنی بدون توجه به همه مسایل مادی، شخصی، خانوادگی و حتی اجتماعی، پست، مقام و پول است. فقط آنچه که در امکان و وجودش بود آن را برای آرمان ها عرضه کرده است. بحث ایثار فراتر از یک اقدام متهورانه و حرکت شجاعانه است.
وی ادامه داد: ایثار برای جامعه ما و جامعه اسلامی بار فرهنگی عظیمی دارد. در حقیقت فداکاری و گذشت از همه چیز برای رسیدن به آرمان های اسلامی، اعتقادی، اجتماعی و آرمان هایی که موجب سربلندی وشرافت انسانی است.
معاون کل نهاد ریاست جمهوری گفت: اگر ما چنین فرهنگی را در جامعه خوب تبیین و منتقل نکنیم جفای بزرگی شده است و این است که چالشی در سیستم و مجموعه مدیریتی پیدا کنیم.
وی با یادآوری این که در سیستم های مدیریتی، سیاسی و ساختارهای عملیاتی همیشه می گویند زیربنای یک حرکت اگر جا به جا شود آن موضوع و حرکت دچار تحول و تغییر می شود گفت: زیربنای حرکت جامعه ما برای انقلاب اسلامی ایثار و فداکاری بود که اگر این حس و فرهنگ و ارزش در جامعه ما جا به جا شود باید انتظار داشته باشیم که اتفاقات نامناسبی برای کشور بیفتد. 
وی اضافه کرد: اگر می بینیم کشور ما قدرتمند و شاداب به جلو حرکت می کند بدون شک از تلاشها، زحمات، افکار و ایده ها و خون عزیزانی است که شهید شدند و ایثارگرانی که خدمت کردند که معتقدم این سرمایه، سرمایه گرانقدری است که همچنان به کشور ما جهت و روحیه می دهد بنابراین کسانی که پاسدار این فرهنگ هستند باید به خودشان افتخار کنند چنین مسوولیتی دارند و آن کسانی که این ایثار و فداکاری را ایجاد کردند مطمئن باشند که این روحیه همچنان در جامعه ما منتشر می شود.
معاون کل نهاد ریاست جمهوری گفت: برای اینکه فرهنگ ایثار و گذشت در ساختار اداری و سازمانی ما بتواند نقش پیدا کند طبیعی است که باید به نحو مطلوبی جزو سیستم نظام مند ما باشد.
معاون کل نهاد ریاست جمهوری گفت: همه دولت ها و به خصوص دولت یازدهم خود را موظف می داند که در این قالب وظایف خودش را در مورد ایثارگران انجام دهد.
بانک افزود: البته شاید در مقاطع و بخش هایی این وظایف به خوبی انجام نشود گرچه اولویت ها را باید در این حوزه ها در نظر گرفت ولی این مانع نمی شود که آن خدمات و جهت گیری های اصلی به آن توجه نشود.
وی تاکید کرد: دولت ایستاده در مورد این که قانون خدمات جامع ایثارگران به طور کامل اجرا شود و سند راهبردی اساسنامه اش تبیین شود تا با نظام قوی و منسجم تری و شیوه خدمات رسانی و ارایه خدماتی که مناسبت ایثارگران است انجام شود.
معاون کل نهاد ریاست جمهوری گفت: شورای ترویج فرهنگ و ایثار جزو زیربناها است که دولت به طور جدی آن را دنبال کرده و می کند و استانداران و فرمانداران مسوول آن هستند که فاصله ای بین فعالیت و اقدامات با اهداف و برنامه های فرهنگی و اجرایی ایجاد نشود. یعنی فرهنگ ایثار با فعالیت های عملیاتی و اجرایی در یک راستا و مجموعه قرار بگیرند.
وی یادآور شد: شاید اینها هدف های بزرگی باشد اما با تلاش می توانیم به آنها برسیم چرا که جوانان و نسل سوم انقلاب نیازمند اشکال مختلف ترویج شهادت، ایثارگری هستند. ما باید بتوانیم روحیه فرهنگ ایثار و شهادت و احترام به شهدا، جانبازان و سربازان را به زیبایی برای آنها به تصویر بکشیم.
بانک گفت: دولت در برنامه ششم به خصوص در قوانین جامع خدمات به ایثارگران و مطالبات مربوط به آنها تعهداتی را در نظر گرفته که طی دوسال کل مطالبات را پرداخت کند و این بحثی نیست که بخواهیم تبلیغ کنیم بلکه جزو وظایف است.
وی ادامه داد: در برنامه ششم مطالب نسبتا خوبی در مورد معافیت ها و خدمات دیگری که به ایثارگران انجام شود دیده شده و امیدوارم با همت همه مسوولین و شرایطی که در آینده مناسبت تر از این وضعیت فراهم شود این خدمات به خوبی عرضه شود.
معاون کل نهاد ریاست جمهوری اضافه کرد: نگذاریم طوری شود که باعث دلخوری و نارضایتی این قشر ارزنده و اثرگذار و عزیزانی شود که هیچگاه منافع شخصی خود را اساسا مطرح نکردند.
بانک گفت: وضعیت دولت با توجه به مجموعه اقداماتی که صورت گرفته و محدودیت هایی که به وجود آمده بود واقعا شرایط ،شرایط سختی است و تامین اعتبارات بسیار سخت است. 
وی افزود: کاهش قیمت نفت اثر بسیار زیادی در تامین منابع گذاشت. حجم فعالیت هایی که در جهت راه اندازی فعالیت های اقتصادی و چاله هایی که در دوره های مختلف ایجاد شده بود دولت باید حل و فصل می کرد که همه اینها شرایط سختی را برای دولت به وجود آورده بود. 
معاون کل نهاد ریاست جمهوری تاکید کرد: مطمئنا که اگر دولت امکانات و پشتوانه لازم را داشته باشد سرویس دادن به ایثارگران و جانباران و خانواده شهدا جزو اولین اولویت های خودش می داند. 
بانک ادامه داد: همانطور که در همان ابتدای دولت یازدهم با همه محدودیت هایی که وجود داشت قانون خدمات جامع به ایثارگران را ابلاغ کرد و پای آن ایستاد یا حداقل اینکه بتواند بخشی از مطالبات را پرداخت کند.

 

 

انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.