بنیامین نتانیاهو نخست وزیر رژیم صهیونیستی که پس از صدور محکومیت شهرک سازی این رژیم در قطعنامه شورای امنیت سازمان ملل در تنگنا قرار گرفته است، روز پنجشنبه به روسیه سفر و با ولادیمیر پوتین رئیس جمهوری این کشور دیدار می کند.

به گزارش جماران ، روسیه قطعنامه شورای امنیت سازمان ملل را که دی ماه گذشته صادر شد دربرگیرنده محکومیت شهرک سازی های رژیم صهیونیستی است، موضع جامعه جهانی اعلام کرد. 
خبرگزاری ایتارتاس امروز (یکشنبه) بدون اعلام محورهای مذاکرات، خبری کوتاه در باره نهایی شدن برنامه سفر نخست وزیر رژیم صهیونیستی به مسکو را اعلام کرد.
برخی رسانه های روسیه همزمان اعلام کردند که مسائل سوریه به ویژه مذاکرات مربوط به حل سیاسی بحران این کشور در دستور کار نخست وزیر رژیم صهیونیستی خواهد بود.
این سفر در صورت انجام، نخستین ملاقات نتانیاهو و پوتین در سال 2017 خواهد بود. چند سفر قبلی نخست وزیر رژیم صهیونیستی در سال 2016 نیز به صورت کوتاه و حداکثر در یک روز بدون شرح جزئیات و محورهای مذاکرات خبری شد.
به گزارش جماران ، شورای امنیت سازمان ملل سوم دی ماه قطعنامه علیه شهرک سازی های رژیم صهیونیستی در سرزمین های اشغالی را با 14رای مثبت و تک رای ممتنع آمریکا تصویب کرد. 
در این قطعنامه که به پیشنهاد مصر به رای گذاشته شد، شهرک سازی های رژیم صهیونیستی در سرزمین های اشغالی فلسطین محکوم شده است. 
روسیه روز پس از این اقدام با صدور بیانیه ای ویژه اعلام کرد: مسکو به قطعنامه شورای امنیت در باره مخالفت با شهرک سازی در اراضی فلسطین رای مثبت داد، زیرا این سند بیانگر موضع جامعه جهانی است. 
وزارت خارجه روسیه نوشته است: قطعنامه مرتبط با شهرک سازی برای نخستین بار در هشت سال اخیر در شورای امنیت تصویب شده است. 
در بیانیه تاکید شده است: روسیه موافقت خود را با این قطعنامه اعلام کرد، زیرا محتویات آن بر مبنای فرمول های تنظیم شده مطابق دیدگاههای جامعه جهانی در مورد شهرک سازی غیرقانونی تنظیم شده است. 
وزارت خارجه روسیه همچنین ادامه داده است: حل و فصل مناقشه خاورمیانه بر اساس راه حل دو دولت فقط با مذاکرات مستقیم و بدون پیش شرط طرف های فلسطینی و اسراییلی ممکن است و تلاش های مسکو به عنوان یکی از طرف های گروه چهار میانجیگر بین المللی خاورمیانه برای کمک به از سرگیری مذاکرات میان فلسطین و اسراییل نیز در این راستا انجام می گیرد. 
طی سال های اخیر مساله شهرک سازی های صهیونیستی واکنش های زیادی را در کشورهای دنیا حتی حامیان این رژیم در پی داشته است. 

 

 

انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.