حسینعلی امیری می گوید دولت یازدهم در ارائه لایحه جامع انتخابات به مجلس جدی است اما اجرای آن به انتخابات سال آتی نمی رسد.

به گزارش جماران ، حسینعلی امیری درباره آخرین وضعیت تدوین لایحه قانون جامع انتخابات در دولت، افزود: این لایحه در اوایل سال جاری از سوی وزارت کشور تدوین و برای تصویب به دولت ارسال شد، اما ارسال این لایحه با ابلاغ سیاست های کلی رهبر معظم انقلاب در حوزه انتخابات همزمان شد، از این رو دولت، لایحه مذکور را برای اصلاح و تطبیق آن با سیاست های کلی، به وزارت کشور ارجاع داد.
وی ادامه داد: در نهایت کمیته ای متشکل از وزیر کشور، وزیر دادگستری، معاون حقوقی و معاون پارلمانی رئیس جمهوری برای اصلاح لایحه قانون جامع انتخابات تشکیل شد و پس از آن لایحه مذکور با سیاست کلی رهبری تطبیق داده و سپس برای بررسی و تصویب به دولت ارسال شد.
امیری تصریح کرد: لایحه قانون جامع انتخابات در شرایط کنونی در کمیته سیاسی و دفاعی دولت در حال بررسی است و نشست های این کمیته در روزهای چهارشنبه هر هفته برای رسیدگی به مواد باقی مانده برگزار می شود.
معاون پارلمانی رئیس جمهوری اضافه کرد: با توجه به روند بررسی لایحه قانون جامع انتخابات در دولت، فکرنمی کنم که این لایحه برای اجرا به انتخابات خرداد ماه سال آتی برسد، اما اراده دولت بر این است که هرچه سریع تر لایحه مذکور را برای تصویب به مجلس ارسال کند.

 

 

انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.