نماینده ویژه سازمان ملل متحد در امور سوریه گفت، مذاکره میان جناح‌های مختلف در این کشور در ژنو بدون ادامه برقراری آتش‌بس محتمل نخواهد بود.

به گزارش جماران به نقل از خبرگزاری فرانسه، استفان دی‌میستورا، نماینده ویژه سازمان ملل متحد در امور سوریه اظهار کرد: آتش‌بس در سوریه کمابیش برقرار است و برگزاری مذاکرات میان جناح‌های مختلف در ژنو در صورتی که این آتش‌بس نقض شود، محتمل نخواهد بود.

وی در کنفرانس مطبوعاتی خود خاطرنشان کرد: هرچند اختلاف نظرها همچنان به چشم می‌خورد و آتش‌بس همچنان شکننده است، اما با این حال می توان گفت که در مجموع شاهد برقراری آتش‌بس هستیم.

این مقام سازمان ملل ادامه داد: در صورتی که این رویه متوقف شده و آتش‌بس زیر پا گذاشته شود، قادر نخواهیم بود مذاکرات را ادامه دهیم.

نماینده ویژه سازمان ملل در امور سوریه خاطرنشان کرد: عوامل مخربی وجود دارند که ما از آن آگاهیم و در مذاکرات اخیر نیز شاهد آن بودیم و این احتمال وجود دارد که برخی حتی در صدد انجام اقداماتی در آستانه یا حین مذاکرات باشند تا طرف دیگری را وادار به خروج از مذاکره کنند اما می‌کوشیم که وضعیت را تحت کنترل داشته باشیم.

دی‌میستورا همچنین اظهار کرد، برخی از نمایندگان دولت جدید آمریکا گفته‌اند که می‌خواهند راهبرد واشنگتن در قبال سوریه و مقابله با تروریسم را تغییر دهند.

وی اضافه کرد: من به تازگی در واشنگتن بودم و توانستم با برخی از مقامات دولت جدید آمریکا ملاقات کنم و به طور خاص با رکس تیلرسون، وزیر امور خارجه این کشور دیدار داشته باشم. باید بگویم که هر دولت جدید برای تدوین راهبرد جدید نیاز به زمان دارد. آن‌ها اعلام کردند که می‌خواهند راهبرد خود را در قبال مبارزه با داعش بازبینی کنند که این گفته تأثیراتی بر عملکردشان در عراق و سوریه خواهد داشت.

این مقام سازمان ملل گفت که این سازمان در جایگاهی نیست که به نمایندگی از آمریکا درباره مواضع واشنگتن صحبت کند.

دی‌میستورا اظهار کرد: من اطمینان دارم که آن‌ها علاقه‌مند به مبارزه با داعش هستند و دستوراتی از ترامپ برای ایجاد راهبرد جدید و گزینه‌های جدید راهبردی دریافت کرده‌اند.

نماینده ویژه سازمان ملل متحد در امور سوریه گفت: چارچوب مذاکرات در شهر آستانه درباره سوریه ابتکار عمل بسیار مثبتی بوده و سازمان ملل متحد امید دارد که نشست‌های دیگری در آینده با این چارچوب برگزار شود.

 

انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.