سرگئی لاوروف وزیر امور خارجه و رئیس هیات روسیه در نشست امنیتی مونیخ با انتقاد از رویکردهای ضدروسی غرب تاکید، کرد: اظهارات و مواضع مقام های غربی نشانه ادامه جنگ سرد است.

به گزارش جماران، لاوروف امروز (شنبه) در سخنرانی خود افزود: جنگ سرد بین روسیه و غرب ادامه دارد و اظهارات مقام های اروپایی و آمریکایی از جمله در کنفرانس مونیخ، تائید این واقعیت است.
خبرگزاری اینترفکس به نقل از وزیر خارجه روسیه نوشت: پیمان آتلانتیک شمالی (ناتو) همچنان به عنوان نماد و سازمان دوران جنگ سرد پابرجا مانده است.
جنگ سرد اصطلاح مربوط به حاکمیت تنش های نظامی و سیاسی در روابط بلوک شرق به رهبری اتحاد جماهیر شوروی و اردوگاه غرب به پیشگامی آمریکا است که پس از جنگ دوم جهانی آغاز شد و تقریبا تا چند سال پیش از فروپاشی اردوگاه کمونیسم در سال 1991 ادامه یافت، هر چند دامنه ای آن از دهه 80 میلادی کاهش پیدا کرده بود.
وزیر خارجه روسیه همچنین در بخش دیگری از سخنرانی خود اظهار کرد: (با وجود این وضعیت) مسکو می خواهد در روابط با واشنگتن، واقعی بینی و احترام متقابل حاکم باشد. می خواهیم روسیه و آمریکا با واقعگرایی و درک مسئولیت ویژه خود، برای حفظ و تقویت ثبات جهانی همکاری کنند.
لاوروف ادامه داد: بین روسیه و آمریکا تاکنون مناقشه مسلحانه ای رخ نداده و در طول تاریخ بیشتر از رویارویی، روابط دوستانه داشته اند.
وزیر خارجه روسیه گفت: روابط سازنده بین مسکو و واشنگتن برای هر دو طرف سودمند است، به ویژه اینکه روسیه و آمریکا تقریبا همسایه هستند و در تنگه برینگ (در خاور دور) فقط چهار کیلومتر فاصله دارند.
وی تاکید کرد: توان همکاری های زیادی از جمله سیاسی و اقتصادی بین روسیه و آمریکا وجود دارد که باید تحقق یابد. 
در کنفرانس امنیتی سه روزه مونیخ که از جمعه آغاز شده، موضوعات مهم بین المللی از جمله آینده پیمان آتلانتیک شمالی (ناتو)، نظم جهانی، امنیت انسانی، تروریسم و افراط گرایی، مسائل منطقه‌ای شامل آسیای جنوب شرقی و شبه جزیره کره، جهان عرب، سوریه و اوکراین با حضور صدها مقام و شخصیت از کشورهای مختلف از جمله هیات ایران به ریاست محمدجواد ظریف وزیر امور خارجه بررسی می شود.
 

 

انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.