امام جمعه مسجد مکی و مدیر حوزه علمیه دارالعلوم اهل سنت زاهدان گفت: نخستین محور از اعمال انسان ها ذکر پروردگار است، یاد خدا به‌ منزله‌ حیات و غفلت از یاد خدا به‌منزله مرگ است.

به گزارش جماران، مولوی عبدالحمید اسماعیل زهی در خطبه های نماز جمعه این هفته اهل سنت زاهدان اظهار داشت: برخی از اعمال انسانها مهم، جامع و محوری‌اند که اگر به آنها عمل کنیم خدا ما را توفیق عمل به همه اعمال را عنایت می‌کند. 
وی افزود: خداوند دستور می‌دهد پس از نمازهای یومیه، نماز جمعه، مناسک حج به ذکر مشغول باشید، بعد از اتمام مناسک حج خدا را چنان یاد کنید که آباء و اجدا خود را ذکر می‌کنید انسان آباء و اجدا خود را دوست دارد و از یاد آنها لذت می‌برد خدا را که خالق آباء و اجداد است باید بیشتر ذکر کرد. صبح و شام و به کثرت الله را یاد کنید.
وی اضافه کرد: ذکر، دل‌های شما را زنده می‌کند و محبت الله را در دل می‌آورد هر کس چیزی را دوست داشته باشد از آن زیاد یاد می‌کند.
امام جمعه اهل مسجد مکی گفت: در روایت بخاری آمده است هر گاه بنده من را به یاد بیاورد من با او هستم، اگر مخفیانه و به تنهایی من را یاد کند من نیز مخفیانه او را یاد می‌کنم و اگر در مجلس من را یاد کند من نیز در مجلسی بهتر از آنها او را یاد می‌کنم. 
وی اضافه کرد: هرکسی روزی صد بار صبح و شام الله را یاد کنید «سبحان الله وبحمده سبحان الله العظیم» بگوید روز قیامت با چنان عملی می‌آید که هیچ کس چنین عملی ندارد مگر کسی که همان اندازه یا بیشتر از آن این ذکر را بگوید.
مدیر حوزه علمیه دارالعلوم اهل سنت زاهدان افزود: ذکر آسان است، می‌توانید وسط حرف‌های‌تان نیز ذکر بگویید، اذکار بر زبان آسانند اما بر ترازوی اعمال سنگین‌اند، ذکر پروردگار مایه حیات ملت‌ها و خانواده‌هاست.
امام جمعه اهل سنت زاهدان گفت: خواندن درود بر پیامبر گرامی اسلام (ص) سبب فراهم شدن شادمانی روح آن‌حضرت می‌شود.
وی افزود: بالاترین یاد خدا تلاوت قرآن است و همین برای فضیلت قرآن بس است که کلام خداست، بدون قرآن هدایت حاصل نمی‌شود.
مولوی اسماعیل زهی اظهار داشت: الله خودش می‌تواند دین را حمایت و نصرت کند اما الله انسان را آزمایش می‌کند که چه کسی خدا پرست و چه کسی هواپرست و دنیا پرست است.
وی گفت: خدا از شما یاری خواسته است، او را یاری کنید، همه‌تان به دین عامل باشید، مردم را به نماز، ذکر، تلاوت، درود و عمل به شریعت توصیه کنید، نهی از منکر کنید، نصرت دین همین است. 
وی بیان کرد: چیزهایی را که الله بسیار زیاد دوست دارد ذکر و دعاست. الله دوست دارد که انسان دست به دعا بلند کند و شانه‌ها بلرزد، زاری کند، او را فریاد کند و گریه کند.
وی افزود: امروز دعا نیست چون ذکر نیست. نمازهای امروزی عکس و کالبد نماز هستند، در نماز و عبادت روح نیست، زمانی در نماز روح می‌آید که در آن تضرع، زاری و توجه الی‌الله باشد.
امام جمعه اهل سنت زاهدان تصریح کرد: مجالس بیهوده، مایه حسرت انسان‌اند، زندگی انسان را تلف می‌کنند، عمر را آتش می‌زنند، به جای مجالس بیهوده به آمادگی برای آخرت و ذخیره کردن برای آخرت مشغول باشیم.
 

 

انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
4 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.