پلیس مالزی عصر سه شنبه در میان گزارش ها در مورد ترور 'کیم جونگ نام' برادر ناتنی 'کیم جونگ اون' رهبر کره شمالی در مالزی، اعلام کرد مردی از کره شمالی در فرودگاه بین المللی کوالالامپور درگذشت، اما هویت وی همچنان ناشناخته است.

به گزارش جماران، 'محمد فوزی هارون' مدیر شعبه ویژه 'بوکیت امان' پلیس مالزی تایید کرد یک مرد کره شمالی روز دوشنبه در فرودگاه بین المللی کوالالامپور مرده است و پلیس هنوز در تلاش برای تعیین هویت این شخص است.
وی گفت که ما هنوز هویت متوفی را تشخیص نداده ایم و نمی دانیم آیا او واقعا برادر ناتنی 'کیم جونگ اون' رهبر کره شمالی است.
به نوشته تارنمای روزنامه 'استار' مالزی، محمد فوزی هارون' گفت: ما دوشنبه گزارشی در مورد مرگ یک مرد کره شمالی در فرودگاه دریافت کرده ایم.
این مقام پلیس مالزی، گفت که این مرد در کلینیک فرودگاه بین المللی کوالالامپور خدمات درمانی دریافت کرد و سپس به یک بیمارستان مجاور منتقل شد. علت مرگ این تبعه کره شمالی نیز هنوز ناشناخته است.
یک گزارش دیگر حاکیست گروهی از خبرنگاران و عکاسان سه شنبه شب مقابل سردخانه شهر 'پوتراجایا' پایتخت ستادی مالزی جمع شده اند تا هویت مرد کشته شده ای که گمان می رود برادر ناتنی رهبر کره شمالی باشد، اعلام شود.
نیروهای امنیتی مالزی مسیر ورودی بیمارستانی را که سردخانه در آن واقع است، مسدود کرده اند.
خبرگزاری 'یونهاپ' کره جنوبی امروز به نقل از منابع ناشناس، ادعا کرد برادر ناتنی 'کیم جونگ اون' رهبر کره شمالی در مالزی ترور شده است.
شبکه 'چوسون' یک شبکه تلویزیون کابلی نیز گفت که برادر ناتنی رهبر کره شمالی در فرودگاه کوالالامپور پایتخت مالزی توسط دو زن از کره شمالی مسموم شده است.
کیم جونگ نام برادر ناتنی و بزرگتر رهبر کره شمالی از مادری به‌ نام 'سونگ هی ریم' در سال 1971 به ‌دنیا آمد. وی در سال 2001 میلادی قصد داشت با یک گذرنامه جعلی وارد توکیو شود و به دیزنی‌لند برود ولی بازداشت و به همین دلیل از جانشینی پدر محروم شد.
وی که فردی خوشگذران بود و به باشگاه های شبانه علاقه داشت، گفته بود که با انتقال قدرت موروثی به برادر نا‌تنی و کوچک تر خود مخالف است.
کیم جونگ‌ نام 45 ساله پیش از این آزادانه به کشورهای مختلف سفر می کرد و مدتی زندگی خود را در 'ماکائو' و چین گذراند و سپس بدنبال کشته شدن شوهر عمه اش وارد مالزی شد.
 وی کلاه‌ های روزنامه ‌فروش‌ها را بر سر می ‌گذاشت، کفش‌هایی با نقش و نگار به پا می ‌کرد، ریش‌ های خود را نمی‌ تراشید و در هتل‌ های پنج ستاره اقامت می ‌کرد.
کیم جونگ نام تا پیش از سال 2001 میلادی به عنوان اصلی ‌‌ترین نامزد جایگزینی پدرش مطرح بود، اما پس از تلاش برای ورود به ژاپن با گذرنامه جعلی از چشم پدرش افتاد.
'کیم جونگ نام' که در دهه 1990 مورد اعتماد پیونگ یانگ بود، ریاست سازمان ضد اطلاعات کره شمالی را بر عهده داشت، اما از سال 2001 میلادی به همراه همسر و فرزندانش زندگی معمولی خود را در برخی کشورهای دیگر سپری می ‌کرد.
 

 

انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.