نائب رئیس مجلس شورای اسلامی گفت: قانون پرداخت یارانه‌ها از همان روزهای ابتدایی درست اجرا نشد و با مبلغی بالا اجرای آن را آغاز کردند به همین دلیل سهم تولید اختصاص نیافت.

به گزارش جماران ، علی مطهری در پاسخ به تذکر نماینده مردم محلات در مجلس گفت: قانون یارانه‌ها از ابتدا درست اجرا نشد، در همان روزهای ابتدایی محاسبات پرداخت 15 تا 18 هزار تومانی به هر نفر را نشان می‌داد اما دولت قبل با 45500 تومان آغاز کرد و سهم تولید را پرداخت نکرد.

 

نماینده مردم تهران ادامه داد: البته مجلس در قوانین جدید دست دولت را باز گذاشت تا یارانه‌ها را به افراد تحت پوشش کمیته امداد و بهزیستی محدود کنند که البته با نظارت مجلس این کار باید اجرایی شود.

مطهری همچنین خزانه کل کشور را محل واریز درآمدهای ناشی از نرخ ارز و مابه‌التفاوت درآمدهای ناشی از نوسانات نرخ ارز دانست.

نماینده مردم تهران کمیسیون اقتصادی را مامور دعوت از رئیس کل بانک مرکزی برای توضیح پیرامون دریافت و هزینه‌کرد شش تا هشت میلیارد دلار از درآمدهای بلوکه شده کشور در امارات کرد و در عین حال کمیسیون برنامه و بودجه را مجاز به ورود به این دو موضوع دانست.

حجت‌الاسلام علیرضا سلیمی با استناد به اصل 53 قانون اساسی اخطار داد: قیمت ارز این روزها درآمدهایی نصیب دولت کرده است و مابه‌التفاوت نرخ ارز نیز درآمدهای دیگری برای دولت به وجود آورده است. اما گزارشی درباره این درآمدها داده نشده که مشخص شود این درآمد کجا هزینه شده است.

نماینده مردم محلات در مجلس خواستار گزارش دولت در خصوص انتقال و هزینه‌کرد شش تا هشت میلیارد دلار از درآمدهای بلوکه شده کشور در امارات شد و افزود: انتظار بود مجلس از خلاء اطلاع رسانی خارج شود و دولت مجلس را در جریان این مساله قرار دهد.

این عضو هیات رئیسه کمیسیون آموزش و تحقیقات مجلس گفت: در حالی که قانون هدفمند سازی یارانه‌ها به صراحت درآمدها و نحوه توزیع آن را مشخص کرده است، این قانون نه در دولت قبل و نه در دولت فعلی اجرا نشده است و درآمدهای حاصله توسط مرکز پژوهش‌های مجلس،‌ مرکز آمار ایران و معاونت راهبردی رئیس جمهور اعداد متفاوتی را نشان می‌دهد.

وی متذکر شد: به نظر می‌رسد در هر دو دولت به دلیل ملاحظات سیاسی به ثروتمندان نیز یارانه پرداخت شده و سهم کشاورزی و صنعت با وجود مصیبت‌های فراوان پرداخت نشده است.

 

انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.