'آنگلا مرکل' صدراعظم آلمان، امروز (پنجشنبه) در جمع فرماندارانِ 16 ایالت این کشور ابراز امیدواری کرد که روند اخراج پناهجویان از آلمان تسریع شود.

به گزارش جماران ، صدراعظم آلمان امروز همچنین خواستار تاسیس 'مراکز خروج' در نزدیکی فرودگاه‌های این کشور شد تا پناهجویان پیش از اخراج به آنجا برده شده و 'کارها با نظم انجام شود و افراد نتوانند در لحظه آخر از اخراج بگریزند.'
آنگلا مرکل در ماه سپتامبر سال جاری میلادی (شهریور 1396)، باید با انتخابات سراسری در آلمان دست و پنجه نرم کند. اعتراض به سیاستِ مهاجرپذیریِ آلمان طی سال‌های اخیر، سبب شد که صدراعظم این کشور اعلام کند دولتش پناهجویانی که استحقاق دریافت پناهندگی ندارند را اخراج خواهد کرد.
اختیار اخراج پناهجویان طبق قانون در دست ایالت‌ها است؛ با این حال، 'توماس د مزیر' وزیر کشور آلمان گفته است که دولت فدرال در این فرآیند نقش جدی ایفا خواهد کرد.
کشورهای اروپای شرقی طی یک سال اخیر، مرزهایشان را به روی پناهجویان بسته‌اند و گشت‌های دریایی در مدیترانه نیز افزایش یافته است. اتحادیه اروپا هم سال گذشته میلادی با آنکارا به توافق رسید تا ترکیه در قبال دریافت پول، از پناهجویان جدید در خاک خود میزبانی و از ورودشان به اروپا جلوگیری کند.

 

 

انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.