رییس مرکز تحقیقات استراتژیک مجمع تشخیص مصلحت نظام گفت: از هرگونه آتش بسی که براساس عقلانیت و توازن و عدالت باشد و حق دولت و ملت سوریه را به رسمیت بشناسد حمایت می‌کنیم.

به گزارش جماران، علی اکبر ولایتی رییس مرکز تحقیقات استراتژیک مجمع تشخیص مصلحت نظام  و با عبدالمهدی وزیر سابق نفت عراق بعد از  دیدار عصر امروز(سه شنبه)   در جمع خبرنگار حاضر و به پرسش‌های آن‌ها پاسخ گفتند.

ولایتی در پاسخ به سئوالی درباره مذاکرات سوریه گفت: از هرگونه آتش‌بسی که براساس عقلانیت و توازن و عدالت باشد و حق دولت و ملت سوریه را به رسمیت بشناسد حمایت می‌کنیم.

رئیس مرکز تحقیقات استراتژیک مجمع ادامه داد: «ما از آتش‌بسی که بدون دخالت بیگانگان بین مبارزان سوری و دولت سوریه تحقق یابد و جنگ به پایان رسیده و حاصل این آتش بس گفت‌وگوهای سازنده بین گروه‌هایی که در چارچوب حفظ تمامیت ارزی سوریه گام بر می‌دارند و دولت  مشروع سوریه را قبول دارند، حمایت می‌کنیم.

وی ادامه داد: دولت سوریه امروز از موضع یک دولت فاتح و پیروز وارد آتش‌بس و مذاکرات شده است و امیدواریم که این آتش‌بس در نهایت منجر به صلحی پایدار با حفظ عزت و استقلال سوریه ، تضمین مجامع بین‌المللی از جمله سازمان ملل متحد برای جلوگیری از استمرار مداخلان بیگانگان چه مرتجعین منطقه ،‌صهیونیست‌ها و آمریکایی‌ها در سوریه باشد.

همچنین وزیر سابق نفت عراق هم در جمع خبرنگاران ضمن قدردانی از هیأت‌های ایران رابطه دو کشور را برادرانه توصیف کرد و گفت:‌ مشترکات دو کشور باعث نزدیکی روزافزون ایران و عراق شده است و ما از تلاش‌های قانونی ایران در حمایت از عراق قدردانی می‌کنیم.

 

انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.