رسانه های گروهی چین و ژاپن روز شنبه با بازتاب دادن اقدام غیرقانونی دولت آمریکا در افزودن افراد و موسسات جدید ایرانی و غیر ایرانی به فهرست تحریم های نامشروع به بهانه آزمایش موشکی اخیر، از پاسخ قاطعانه ایران در این خصوص خبر دادند.

به گزارش جماران ، این رسانه ها همچنین اعلام کردند که اتخاذ این تصمیم باعث خواهد شد تا تهران نیز مقابله به مثل کند و تحریم‌های کاخ سفید را بی پاسخ نگذارد.
شین هوا خبرگزاری رسمی چین در گزارشی نوشت: از دیدگاه ایران این کشور حق دارد برای دفاع از خود دست به آزمایش های موشکی بزند چرا که انجام چنین آزمایش هایی را مغایر با برجام و قوانین بین المللی نمی داند.
همزمان روزنامه چاینا دیلی نیز در گزارش خود آورده است: ایران تهدید کرده است که این اقدام آمریکا را بی پاسخ نخواهد گذاشت.
پرشمارگان ترین نشریه انگلیسی زبان چینی می نویسد: دولت آمریکا شماری از شرکت ها و افراد ایرانی و غیر ایرانی را در ایران تحریم کرده است و تهران نیز بزودی دست به اقدامی تلافی جویانه خواهد زد.
تارنمای چاینا ارگ، روزنامه گلوبال تایمز و تارنمای انگلیش نیوز چین نیز گزارش هایی در این باره منتشر کرده و آورده اند: ایران قصد دارد در آینده نزدیک فهرستی از آمریکایی هایی را منتشر کند که با گروه های تروریستی مرتبط هستند و از آنها حمایت می کنند.
در گزارش رسانه های چین آمده است: ایران اعتقاد دارد برای دفاع از خود آزمایش های موشکی مشروع انجام داده و آمریکا در واقع با این اقدام خود نرم های بین المللی را زیر پا گذشته است.
رسانه های این کشور همچنین به موضوع توقف صدور روادید برای ایرانیان و شش کشور مسلمان دیگر از جانب آمریکا اشاره کرده و آورده اند: ایران در اقدامی متقابل، صدور روادید برای آمریکایی ها از جمله یک تیم کشتی از این کشور را که قرار بود راهی تهران شود، متوقف کرد.
تارنماهای ژاپن تایمز و ژاپن تودی هم گزارش هایی در باره این مساله منتشر کرده و آورده اند که شماری از کسانی که در فهرست تحریم مرتبط با ایران هستند، خارجی می باشند.
در گزارش این رسانه ها آمده است: این تحریم ها بخشی از اقدامات دیگر ترامپ است که پیشتر ورود مسلمانان هفت کشور مسلمان ایران، عراق، سوریه، لیبی، سودان، سومالی و یمن به آمریکا را متوقف کرده بود.
در بخشی از گزارش ژاپن تایمز آمده است: امروز بسیاری در سراسر جهان بر این باورند که اقدام ترامپ علیه این هفت کشور نیست بلکه او «مسلمان سیتز» است.

 

انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
1 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.