علی‌اکبر ولایتی ،رئیس مرکز تحقیقات استراتژیک مجمع تشخیص مصلحت نظام در این دیدار گفت: امیدواریم بتوانیم میانجیگری بین ارمنستان و آذربایجان و بازگشت تعاملات به سابقه تاریخی گذشته بین ایران و ارمنستان را شاهد باشیم.

به گزارش جماران ،وزیر دفاع ارمنستان که دوشنبه‌شب به دعوت رسمی همتای ایرانی خود وارد تهران شد، امروز (پنجشنبه) با رئیس مرکز تحقیقات استراتژیک مجمع تشخیص مصلحت نظام دیدار و گفت‌وگو کرد.

وی ادامه داد: همکاری‌های ایران با ارمنستان و روسیه از نمونه‌های همکاری منطقه‌ای است که می‌تواند در گذشته ادامه یابد.

رئیس مرکز تحقیقات استراتژیک مجمع تشخیص مصلحت نظام تاکید کرد: از اینکه مسئله قره باغ روی روابط ارمنستان و آذربایجان سایه انداخته خوشحال نبوده و امیدواریم این مسئله به صورت منصفانه حل شود.

وی ادامه داد: باید در مورد نفوذ برخی عناصر بیگانه مثل اسرائیل هوشیار باشیم چون مطلع از برخی دخالت‌های آنها در منطقه هستیم و باید مراقب باشیم بیگانگان در منطقه ما آتش افروزی نکند.

وزیر دفاع جمهوری ارمنستان هم که در صدر یک هیات عالی رتبه دفاعی-نظامی به تهران سفر کرده است، در دیدار با ولایتی سالگرد پیروزی انقلاب اسلامی را تبریک گفت و حجم همکاری‌های دو کشور و وجود چالش‌های مشترک بین ایران و ارمنستان را دلیل خوبی برای تعاملات تهران و ایروان دانست.

وی از سفر آتی نخست وزیر ارمنستان به ایران خبر داد.

سرکیسیان در روزهای اخیر با مسئولان عالی رتبه کشورمان پیرامون مسائل دو جانبه، منطقه‌ای و بین المللی گفت‌وگو کرده و دیداری از مراکز نظامی کشورمان داشته است.

ویگن سرکیسیان پیش از دیدار با ولایتی با سردار حسین دهقان وزیر دفاع، علی لاریجانی رئیس مجلس، علی شمخانی نماینده مقام معظم رهبری و دبیر شورای عالی امنیت ملی و محمد جواد ظریف وزیر امور خارجه کشورمان هم دیدار و گفت‌وگو داشته است.

 

انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند
نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.