روزنامه نیویورک تایمز می نویسد: مهاجران ازهفت کشورمسلمان که اتباع آنان با فرمان ضد مهاجرتی دونالد ترامپ تا 90 روز قادر به ورود به خاک آمریکا نخواهند بود، بیشتر قشر دانشگاهی و یا دارای کارت شهروندی آمریکا هستند

به گزارش جماران، این شهروندان ساکن تمامی ایالت های آمریکا بوده تنها دو درصد مهاجران متولد خارج از آمریکا هستند.
این روزنامه آمریکایی در مقاله ای انتقادی می نویسد بیشتر مهاجران از این هفت کشور به درجه شهروندی رسیده و خدمت سربازی شان را در آمریکا انجام داده اند، دارای شخصیت آمریکایی بوده و سالیان متمادی در این زندگی کرده اند.
نیویورک تایمز می نویسد: اتباع هفت کشوری که به واسطه دستور ترامپ در معرض محدودیت قرار گرفته اند در مقایسه با ده ها هزار مهاجر که شرایط مشخصی از لحاظ دارا بودن مجوز اقامت دائم ندارند، تعداد اندک و انگشت شماری هستند.
این روزنامه از اینکه دارندگان ویزای آمریکا در صورتی که به یک کشور ثالث سفر کنند، دیگر نمی توانند به آمریکا بیایند ابراز شگفتی کرد.
' افرادی که از این هفت کشور در آمریکا زندگی می کنند، به خصوص ایرانی ها، و گروه کوچکی از لیبیایی ها بیش از بقیه آمریکایی ها تحصیل کرده هستند.
حتی افرادی که از سوریه و سودان در آمریکا زندگی می کنند در مقایسه با خود آمریکایی ها به طور متوسط تحصیلات بهتری دارند.'
اتباع ایرانی، سوری و لیبیایی که در آمریکا زندگی می کنند، در مقایسه با جمعیت آمریکایی ها بیش از آنها پست های مدیریتی داشته و مهندس و استاد دانشگاه هستند و در آمد متوسط آنها از درآمد جمعیت آمریکایی بالاتر است. 
سومالیایی ها و سودانی ها بیشتر در کارهای کارگری در کارخانه ها و حمل و نقل مشغول به کار هستند و در آمد کمتری دارند. حد متوسط در آمد سومالیایی ها کمتر از نصف درآمد جمعیت آمریکایی است.
 

منبع: ایرنا

انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.