مردم بحرین برای دفاع از آیت الله عیسی قاسم کفن پوشان در مناطق مختلف این کشور تظاهرات کردند.

به گزارش جماران، این تظاهرات یکشنبه شب در مناطق مختلف بحرین به دعوت علما و با حضور گسترده مردم برگزار شد.

هزاران نفر از مردم بحرین دیشب (یکشنبه) با پوشیدن کفن به خیابان ها آمدند و مخالفت خود با محاکمۀ آیت الله عیسی قاسم را اعلام کردند.

اولین جلسۀ محاکمۀ آیت الله عیسی قاسم به اتهام ادعایی جمع آوری غیرقانونی اموال از مردم (جمع آوی خُمس) امروز دوشنبه برگزار می شود.

مردم مناطق مختلف ، شخصیت های سیاسی و حقوقی و جمعیت های سیاسی از فراخوان علما استقبال و اعلام کردند که در میدان " الفداء " در منطقه الدراز مقابل منزل آیت الله عیسی قاسم تجمع خواهند کرد.

مردم بحرین در بیش از 40 منطقه با کفن های سفید به خیابان ها آمدند و آمادگی خود را برای دادن جان خود در راه دفاع از آیت الله عیسی قاسم اعلام کردند. 

مردم تصویر آیت الله عیسی قاسم را در دست داشتند و پلاکاردهایی حمل می کردند که در آن به نظام سلطنتی آل خلیفه درباره هر گونه تعرض به آیت الله قاسم هشدار داده اند و شعارهایی نیز علیه حمد بن عیسی پادشاه بحرین سرمی دادند.

هزاران نفر در منطقه الدراز مقابل منزل آیت الله عیسی قاسم تحصن کرده اند و حتی موقع نماز نیز کفن های سفید را از تن خود درنمی آورند.

بحرینی ها از ماه ژوئیه 2016 که نظام حاکم تابعیت آیت الله عیسی قاسم را برای اخراج ایشان از این کشور سلب کرد ، مقابل منزل عالی ترین مرجع دینی خود تحصن کرده اند.

عوامل نظام در چند منطقه با گلوله ساچمه ای و گازی به مردم حمله کردند که در این حملات چند بحرینی مجروح شدند.

منبع: العالم

 

انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.