ابوالقاسم سیف الهی، معاون امور عمرانی استاندار کرمان گفت: در حوادث سیل و توفان چند روز اخیر در استان کرمان به 550 خانوار امدادرسانی شده است.

به گزارش جماران ،ابوالقاسم سیف الهی افزود: طی دیروز و امروز در منطقه شرق استان وزش تندباد را داشتیم و روز گذشته تندباد با سرعت 60 کیلومتر در شهرستان ریگان باعث شد میزان ریزگردها به حدی برسد که مدارس و ادارات تعطیل شوند.
وی بیان کرد: گرد و غبار و ذرات معلق هوا در شهرستان ریگان به بیش از 60 برابر حد مجاز رسید و امروز (یکشنبه) نیز تمامی مدارس شهرستان ریگان و بخش نگین کویر شهرستان فهرج در شرق استان تعطیل است.
جانشین رئیس ستاد مدیریت بحران استان کرمان اضافه کرد: جاده ترانزیتی ریگان - چابهار روز گذشته مسدود شد که با کمک عوامل راهداری این مسیر بازگشایی شده است اما تردد با کندی انجام می شود.
وی افزود: نیروهای هلال احمر و ستاد بحران شهرستان ریگان مسافران در راه مانده را در مدارس، مساجد و حسینیه ها اسکان داده اند.
سیف الهی ادامه داد: در منطقه شهداد از توابع شهرستان کرمان نیز از روز گذشته ریزگرد و تندباد وجود دارد که امروز مدارس ابتدایی و پیش دبستانی در این منطقه تعطیل شد و در روستای تکاب تمامی مقاطع تحصیلی تعطیل اعلام شد. 
وی تصریح کرد: تعدادی از تیرهای برق در مناطق توفان زده سقوط و سیم ها پاره شد که حدود 28 روستا فاقد برق بودند و توسط شرکت توزیع برق جنوب مشکل تعدادی از روستاها برطرف شده و مابقی نیز در حال رفع شدن است.
معاون امور عمرانی استاندار کرمان بابیان اینکه میزان ریزگردها بر اساس ایستگاه های هواشناسی منطقه اندازه گیری می شود گفت: برای ایجاد ایستگاه پایش و سنجش ریزگردها مکاتبات لازم انجام شده تا از طریق اداره هواشناسی سال آینده در منطقه ریگان نصب شود.
وی گفت: خشکسالی متوالی، خشک شدن تالاب جازموریان و وجود کانون های شن های روان در منطقه منشاء ریزگردها و گرد و غبار در شرق استان هستند که وزش تندباد میزان ذرات معلق در هوا را افزایش می دهد و مشکلاتی را بوجود آورده است.
وی اضافه کرد: هفته گذشته در جنوب استان بارش های شدیدی داشتیم که ناشی از جبهه هوای جدیدی بود که وارد این منطقه شد و در برخی نقاط به اندازه 50 درصد سال زراعی بارندگی ایجاد کرد.
سیف الهی بیان کرد: بر اثر شدت بارش ها حدود 12 میلیارد تومان خسارت به جاده ها و شانه های جاده ها وارد شد و در شهرستان های قلعه گنج و رودبارجنوب 6 دهنه پل به دلیل شدت بارندگی سیلاب دچار خسارت 30 تا 70 درصدی شدند.
به گفته وی 2 دستگاه خودرو حامل اتباع بیگانه بر اثر سیلاب به داخل رودخانه سقوط کردند که افراد توسط امدادگران نجات پیدا کردند.
وی با بیان اینکه بارش تگرگ در شهرستان های عنبرآباد و جیرفت به زمین های زراعی و کشاورزی خسارت وارد کرداظهار کرد: میزان خسارت بارش ها به زمین های کشاورزی و زراعی توسط سازمان جهاد کشاورزی استان در حال برآورد است.
معاون استاندار کرمان افزود: در بخش جبالبارز منطقه اسماعیلی بخشی از جاده های عشایری به دلیل سیل تخریب شد و قطعی برق روی داد که با مساعدت راه و شهرسازی و فرمانداری مشکل آنها برطرف شده است.

 

 

منبع:ایرنا

انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.