رسانه های خبری غربی ازجمله'بیزینس اینسایدر'و'هیل' روزیکشنبه گزارش دادند: رئیس جمهوری آمریکا روز شنبه (روز گذشته) درحالی که چندین حکم اجرایی را در 'دفتر کار' کاخ سفید امضا می کرد به خبرنگاران گفت این (به معنی) ممنوعیت (ورود) مسلمانان نیست.

به گزارش جماران ، دونالد ترامپ رئیس جمهوری آمریکا به دنبال امضای حکم اجرایی ممنوعیت ورود شهروندان هفت کشورعمده مسلمان جهان به خاک آمریکا ضمن دفاع از اقدام خود در سخنانی گفت : (صدور این فرمان) ممنوعیت (ورود) مسلمانان نیست.

رسانه های غربی در این باره نوشتند: دونالد ترامپ روز شنبه از حکم اجرایی خود که به موجب آن ورود هفت کشور عمده مسلمان جهان به خاک آمریکا را منع می کند، دفاع کرد. 
بنابراین گزارش وی افزود: این (حکم) به زیبایی کار می کند شما می توانید (تاثیرات این حکم) را در فرودگاه و در همه جا ببینید.
ترامپ گفت:' که این ممنوعیت را باید دراین کشور (آمریکا) از سال ها پیش می داشتیم.'
تارنمای آمریکایی 'هیل' نیز نوشت: رئیس جمهوری آمریکا گفت که به این سیاست جدید علی رغم اعتراض ها و انتقادها، به شدت پایبند خواهد بود. 
درهمین حال بیزینس اینسایدر نوشت: به موجب فرمان ترامپ ورود پناهجویان به مدت 120 روز به خاک آمریکا به حالت تعلیق درآمده و شهروندان کشورهای عراق، ایران، سودان، لیبی ،سوریه، سومالی و یمن را به مدت 90 روز از ورود به آمریکا منع می کند. 
بیزینس اینسایدرافزود: مقامات کاخ سفید دراین باره به خبرنگاران گفتند که اتباع این هفت کشور که دارای گرین کارت آمریکا هستند،برای ورود به آمریکا مورد به مورد بررسی می شوند و اگر آنها قصد سفر به خارج از آمریکا را دارند باید پیش از آنکه کشور را ترک کنند، با کنسول آمریکا چک کنند که قادر به بازگشت به آمریکا باشند.
به گزارش ایرنا، رسانه های آمریکایی از اعتراض های سراسری به این حکم ضدمهاجرتی در فرودگاه های آمریکا خبر دادندازجمله تجمع اعتراض آمیز در فرودگاه جان اف کندی نیویورک .
 

 

منبع:ایرنا

انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.