پایگاه اطلاع رسانی و خبری جماران -تهران

مدیرعامل شرکت آب منطقه ای سیستان و بلوچستان:

روان آب (دشت مال) رودخانه هیرمند از افغانستان وارد خاک ایران شد

اتابک جعفری، مدیرعامل شرکت آب منطقه ای سیستان وبلوچستان گفت: این روان آب از 2 روز پیش به مقدار هشت و نیم مترمکعب بر ثانیه وارد شمال سیستان و بلوچستان در شهرستان زهک شد که از شب گذشته سه برابر (25 مترمکعب) شده است.

به گزارش جماران ،مدیرعامل شرکت آب منطقه ای سیستان وبلوچستان اظهار داشت : با توجه به بارندگی های چند روز اخیر در افغانستان و جاری شدن روان آب معروف به « دشت مال » اینک ازطریق رودخانه هیرمند افزون بر 25 متر مکعب آب در ثانیه وارد خاک ایران در شمال سیستان وبلوچستان می شود.

وی تصریح کرد: این سیلاب هم اینک در رودخانه سیستان و رودخانه پریان مشترک در جریان است و تداوم زیادی ندارد و پیش بینی می شود سیلاب اصلی ناشی از ذوب شدن برف ها در کوه های مرکزی افغانستان حداقل تا 2 ماه دیگر به این منطقه برسد.
وی افزود: با توجه به اینکه مقدار روان آب وارد شده به خاک ایران زیاد نیست نمی توان آن را در چاه نیمه ها ذخیره کرد و فقط به مصارف کشاورزی می رسد.
وی خاطر نشان کرد: علاوه بر اینکه این رواب آب در بخش کشاورزی منطقه سیستان مورد استفاده قرار می گیرد بخشی از آن نیز به تالاب بین المللی هامون هدایت می شود.

 

منبع:ایرنا

انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.