رئیس موسسه آموزشی و پژوهشی امام خمینی(ره) با اشاره به اهمیت موضوع حرکت مردم در مسیر ولایت و ارزش های اسلامی گفت: راهپیمایی 9 دی سال 88 امتحان بسیار خوبی برای ملت ایران بود و آحاد جامعه از این آزمون سربلند بیرون آمدند.

به گزارش جماران ، آیت الله محمد تقی مصباح یزدی روز جمعه در دیدار جمعی از ناظران شورای نگهبان در موسسه آموزشی پژوهشی امام خمینی(ره) قم با تاکید بر ضرورت تداوم حضور مردم در صحنه های مختلف، اظهار داشت: اما آن سال گذشت و چه بسا خیلی از مردمی که در آن راهپیمایی شرکت داشتند امروز از دنیا رفته باشند، ولی اکنون نوبت من و شما و نسل های آینده است که این راه را ادامه دهیم و سعی کنیم آن عزت خدادادی را از دست ندهیم و زیر یوغ بردگی دشمن خدا نرویم.
استاد برجسته حوزه علمیه قم با اذعان به این که ما باید باور داشته باشیم که سنت های الهی همواره ثابت بوده و هیچ وقت تغییر نمی کنند، گفت: بعد از پایان جنگ تحمیلی گفته می شد ما باید بدانیم خدای جبهه با خدای بازار و خدای دانشگاه یکی است و آن خدایی که مردم مستضعف ایران را در جبهه ها با دست خالی بر بزرگترین قدرت های نظامی های جهان پیروز کرد، می تواند در بازار هم ما را بر اقتصاد دشمن پیروز کند.
وی ادامه داد: اگر آن روحیه ای که رزمندگان در جبهه ها داشتند، امروز هم وجود داشته باشد، در عرصه علمی و دانشگاهی می توانیم بر علوم و دانش کشورهای پیشرفته فائق آییم.
آیت الله مصباح یزدی گفت: اگر بازرگانان کشور در بازار اعتماد و اعتقادشان به خدا باشد و اعتمادشان به بهره 30 درصد و جنس قاچاق نباشد، خداوند همان خدای جبهه ها است و نگفته من فقط خدای جبهه هستم و به بازار، حوزه و دانشگاه کاری ندارم. 
وی افزود: در مقابل اگر به سوی فساد اداری، رشوه خواری و هم چنین ربا خواری رفتیم، در بازار وعده نصرت و یاری الهی در مورد ما تحقق پیدا نمی کند.
وی اضافه کرد: مطابق روایت ها در دوره آخرالزمان مردم تحت عنوان هدیه از یکدیگر ربا دریافت می کنند و با این تصور که این نحوه معامله آنها از نظر فقهی و عقود اسلامی بیع محسوب می شود، بدون توجه به احکام شرعی تنها به فکر کسب منفعت هستند. 
آیت الله مصباح یزدی هم چنین توجه به مسائل اجتماعی و فرهنگی و ارتباط با اینترنت، برنامه های تلویزیونی و شبکه های خارجی را مهم دانست و افزود: در زمینه های مختلف ما باید در حد توان رضایت خداوند را کسب نماییم و به عنوان نمونه در عرصه انتخابات باید تحقق کنیم، آن کسی که خدا بیشتر از او راضی است و فارغ از مسائل شخصی، فقط منافع و مصالح عموم جامعه را در نظر می گیرد و به یک معنا اصلح است، رای بدهیم که اگر این کار را انجام دهیم به طور حتم حمایت خدا عملی می شود.
وی میثاق با ولایت و اطاعت از آن، پرهیز از بهانه جویی و مخالفت، پشتیبانی از احکام و ارزش های اسلامی و اهتمام جدی برای صیانت از آرمان های شهیدان و میراث گرانبهای آنها را برای موفقیت ضروری خواند و گفت: اگر همه این اقدام ها را در حد توان انجام دادیم مطمئن باشیم همان خدایی که فرعونیان را در دریاها غرق و پهلوی ها را آواره و سپس با ذلت نابود کرد، نگهبان و حامی ما نیز خواهد بود.

منبع:ایرنا

انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.