سرتیپ 'ریکوانتو' سخنگوی پلیس ملی اندونزی در نشست خبری، گفت: اطلاعاتی دریافت کرده اند که نشان می دهد ترکیه نزدیک به 100 اندونزیایی را به جاکارتا باز می گرداند. این افراد از بخش های مختلف اندونزی به ترکیه رفته اند.

به گزارش جماران ، پلیس اندونزی روز جمعه اعلام کرد مقامات ترکیه در حال آماده سازی اخراج حدود 100 اندونزیایی به اتهام تلاش برای پیوستن به گروه تروریستی داعش هستند.

به نوشته تارنمای 'کمپاس'، وی گفت که شهروندان اندونزی در حال حاضر در بازداشت بسر می برند و وضعیت آنها توسط مقامات ترکیه بررسی شده است.
پلیس اندونزی هفته جاری نیز پنج شهروند این کشور را پس از ورود به جزیره بالی از ترکیه به اتهام تلاش برای پیوستن به گروه تکفیری داعش در سوریه دستگیر کرد.
مقامات اندونزی هفته گذشته نیز 17 تبعه این کشور از جمله چند کودک مظنون به دست داشتن در فعالیت های افراطی و تروریستی را که از سوریه و از طریق استانبول ترکیه بازگشته بودند، دستگیر کردند.
پیش بینی می شود صدها تن از اتباع کشور اندونزی طی چند سال گذشته به گروه تکفیری داعش در عراق و سوریه پیوسته باشند که پس از شکست اخیر تروریست ها تصمیم به بازگشت به کشورشان گرفته اند.
پلیس اندونزی نظارت بر ده ها تن از شهروندان این کشور را که از عراق و سوریه بازگشته اند درپی افزایش نگرانی از اینکه این افراد نسل جدیدی از افراط گرایان را با مهارت ها و تجهیزات مورد نیاز آموزش داده و حمله بزرگی در این کشور راه اندازی کنند، تشدید کرده است.
با توجه به آمار، پلیس اندونزی سال گذشته میلادی در مبارزه با تروریسم 33 نفر را کشت و 170 را در تلاش برای خنثی کردن عملیات تروریستی دستگیر کرد که به نسبت سال 2015 میلادی افزایش قابل توجهی نشان می دهد.

 

منبع:ایرنا

انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.