محمدحسین مقیمی قائم مقام وزیر کشور گفت: ظرفیت قانونی به منظور معرفی یک هیات اجرایی برای دو انتخابات وجود دارد اما این امر نیازمند هماهنگی و تعامل بین هیاتهای نظارت دو انتخابات است.

به گزارش جماران ،محمدحسین مقیمی روز پنجشنبه در حاشیه نهمین دوره آموزشی منطقه ای ویژه اعضای ستاد انتخابات، فرمانداران و بخشداران استانهای تهران، اصفهان، البرز و قم در مشهد افزود: این ظرفیت در قانون موجود انتخابات وجود دارد ضمن آنکه در قانون جدید هم که اکنون در مجلس شورای اسلامی در دست بررسی می باشد بطور مشخص دیده شده است. 

وی ادامه داد: در صورت تصویب قانون جدید پیش از انتخابات آتی می توان آن را اجرا کرد و یک هیات اجرایی برای دو انتخابات شکل داد. 

قائم مقام وزیر کشور گفت: اگر قانون جدید هم به انتخابات آتی نرسد در قانون موجود ظرفیت لازم وجود دارد که بتوان یک هیات اجرایی معرفی کرد البته در صورتی که بین هیات نظارت مرکزی انتخابات شوراهای شهر و روستا و هیات نظارت بر انتخابات ریاست جمهوری این تعامل و هماهنگی را برقرار کنیم. 

وی پیرامون بحث همزمان شدن فرصت ثبت نام داوطلبان انتخابات شوراها با ایام تعطیلات نوروزی هم اظهار کرد: با توجه به اینکه این امر ممکن است در کمیت و کیفیت انتخابات تاثیر نامطلوب داشته باشد در این ارتباط جلسات متعددی با کمیسیون شوراهای مجلس شورای اسلامی متعددی برگزار کرده ایم که زمان ثبت نام تغییر یابد. 

مقیمی افزود: تلاش بر آن است که زمان ثبت نام داوطلبان انتخابات شوراهای اسلامی شهر و روستا را عقبتر ببریم. 

وی ادامه داد: در بحث انتخابات شوراها افراد باید طبق قانون خود برای ثبت نام اقدام کنند و محل آن بخشداریها و فرمانداریها تعیین شده است. در زمینه انتخابات ریاست جمهوری نیز داوطلبان باید به وزارت کشور مراجعه کنند. 

نهمین دوره آموزشی منطقه ای، آخرین دوره آموزشی ویژه اعضای ستاد انتخابات استانهای ویژه فرمانداران، بخشداران، و مدیران کل و معاونان سیاسی استانهای کشور است که طی بیش از دو ماه اخیر در قالب گروه بندی به صورت منطقه ای در در مشهد برگزار شدند. 

انتخابات دوازدهمین دوره ریاست جمهوری، پنجمین دوره شوراهای اسلامی شهر و روستا و نخستین میان دوره ای دهمین دوره مجلس شورای اسلامی روز جمعه 29 اردیبهشت ماه سال 1396 برگزار می شود. 

 

 

منبع:ایرنا

 

انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.