سنای آمریکا با رای اکثریت خانم نیکی هیلی، فرماندار کارولینای جنوبی را به عنوان نماینده آمریکا در سازمان ملل در دوران ریاست جمهوری دونالد ترامپ تایید کرد.

به گزارش جماران ، به نقل از خبرگزاری رویترز، در رای گیری انجام شده در سنا 96 نفر از سناتورها از نیکی هیلی حمایت کرده و تنها 4 نفر رای مخالف دادند.

هیلی 45 ساله در سخنرانی خود برای جلب نظر سناتورها وعده پیگیری اصلاحات در سازمان ملل را داد.

وی اعلام کرد، مبارزه برای گسترش حقوق بشر و حمایت از موسسات بین‌المللی از محورهای اصلی‌اش است.

در این میان باب کورکر، رئیس کمیته روابط خارجی سنا اعلام کرد: نیکی هیلی کسی است که می‌تواند با ظرفیت‌هایی که دارد از ارزش‌های آمریکا عمیقا محافظت کند؛ ارزش‌هایی که ما آنها را محترم می‌شماریم و خواهان گسترش آن در سراسر جهان هستیم.

کسانی که رای مخالف به هیلی دادند سناتورهای دموکرات بودند. همچنین برنی سندرز، نامزد پیشین حزب دموکرات انتخابات ریاست جمهوری آمریکا نیز از مخالفان انتخاب هیلی به عنوان نماینده آمریکا در سازمان ملل بود.

در همین راستا تام یودال، سناتور دموکرات در مخالفت با انتخاب هیلی برای این سمت گفت: همانند بسیاری از آمریکایی‌ها و متحدانمان من هم نگران اظهارات پرزیدنت ترامپ هستم. این نگرانی در حال افزایش است زیرا نامزدی که او برای عهده گیری نمایندگی آمریکا در سازمان ملل معرفی کرده است هیچگونه تجربه واقعی دیپلماتیک نداشته است.

هیلی تنها در ایالت کارولینای جنوبی به عنوان فرماندار از سال 2011 مشغول به کار بوده است.

یکی از نکات قابل توجه این است که هیلی دختر یک خانواده مهاجر از هند است.

منبع:ایسنا

انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند
نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.