تارنمای بی بی سی نوشت که سخنگوی دبیرکل سازمان ملل برنامه جدید رژیم صهیونیستی برای شهرک سازی در کرانه باختری اشغالی را محکوم کرد.

به گزارش جماران ،بی بی سی انگلیسی امروز به نقل از استفان دوجاریچ نوشت که اقدام های یک جانبه مانعی در دستیابی به صلح و تشکیل دو دولت فلسطینی و اسرائیلی است.

به نوشته بی بی سی، بنیامین نتانیاهو نخست وزیر رژیم صهیونیستی دیروز سه شنبه خبر داد که این رژیم قصد دارد تا 2 هزار و 500 خانه دیگر برای تامین مسکن یهودیان بسازد. این دومین برنامه جدید شهرک سازی است که تل آویو پس از روی کار آمدن دونالد ترامپ رئیس جمهوری جدید آمریکا اعلام می کند.
دوجاریچ در واکنش به این برنامه گفت: 'دبیر کل سازمان ملل (آنتونیو گوترش) برنامه جایگزینی برای راه حل دو دولت در اختیار ندارد.' 
وی افزود: 'هر تصمیم یک جانبه ای که بر سر دستیابی به هدف دو دولت مانع ایجاد کند موجب نگرانی شدید دبیر کل خواهد شد.'
وی از طرفین خواست تا برای دستیابی به این راه حل مذاکره کنند.
به گزارش ایرنا، در شرایطی که تصمیم رژیم صهیونیستی برای ساخت شهرک های جدید در کرانه باختری بار دیگر مورد انتقاد جامعه جهانی از جمله کشورهای اتحادیه اروپا قرار گرفته است، «شان اسپایسر» سخنگوی کاخ سفید در کنفرانس خبری روز سه شنبه خود با خودداری از اعلام موضع در این رابطه، تلویحا این اقدام غیرقانونی صهیونیست ها را مورد تایید قرار داد.
پیشتر، دونالد ترامپ و دیگر جمهوریخواهان از تصمیم دولت دمکرات اوباما در وتو نکردن قطعنامه محکومیت شهرکسازی در شورای امنیت به شدت انتقاد کرده و وعده حمایت بیشتر از اسرائیل را در دولت جدید جمهوریخواه دادند.

منبع:شرق

انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.