وزیر ارتباطات از روی کار آمدن دو اپراتور خصوصی خود در سال آتی خبر داد.

به گزارش جماران ، مراسم رونمایی از طرحهای هوشمندسازی پست در آستانه سیوهشتمین سالگرد پیروزی انقلاب صبح امروز با حضور وزیر ارتباطات برگزار شد.

محمود واعظی در این مراسم به بحث حقوق شهروندی اشاره کرد و گفت: دولت وزارت ارتباطات را به اجرای بندهایی از این منشور که مربوط به این وزارتخانه میشود، ملزم کرده است و این مسئله هفته گذشته از سوی رئیسجمهور به ما ابلاغ شده است.

وی با بیان اینکه در این زمینه شرکت ملی پست نیز میتواند نقشهای مهمی برعهده داشته باشد، اظهار کرد: بر همین اساس لازم است موضوع حقوق شهروندی به توزیعکنندگان پست در دفاتر و باجههای پستی سراسر کشور آموزش اساسی داده شود.

او در بخش دیگری از صحبتهای خود با اشاره به راهاندازی ساختمان تجارت الکترونیکی و فناوری اطلاعات پست (دیتاسنتر) در ساختمان پست چهارراه لشگر تهران خبر داد و گفت: در راستای هوشمندسازی خدمات پستی این اقدامات صورت گرفته است چرا که با توجه به تحولات دنیای امروز لازم است این تحولات به بدنه پست ایران نیز منتقل شود.

واعظی با تاکید بر اینکه لازم است نگاه سنتی از مجموعه پست برداشته شود، افزود: باید فعالیتهای شرکت پست به سمت هوشمندسازی متمرکز شود.

وزیر ارتباطات در ادامه صحبتهای خود به بحث صدور پروانه برای دو اپراتور پست خصوصی اشاره کرد  و یادآور شد: تا سال آینده این دو اپراتور وارد بازار خواهند شد.

وی همچنین اعلام کرد: با ایجاد فعالیت اپراتورهای خصوصی، همچنان خدمات پایه و زیرساختی در شرکت ملی پست باقی خواهد ماند و سایر فعالیت‌ها با هدف نوآوری و ایجاد رقابت به اپراتورهای بخش خصوصی واگذار میشود.

وزیر ارتباطات به بحث تبدیل شدن ایران به هاب پستی منطقه پرداخت و خاطر نشان کرد: در حوزه پست لازم است تجربیات بینالملل را نیز مورد توجه قرار دهیم. بر همین اساس مجموعه خدمات هوایی پیام و فرودگاه اقتصادی پیام را در اختیار این هدف قرار دادیم تا برای تبدیل شدن به هاب پستی منطقه گامی موثر برداشته شود.

وی ادامه داد: نکته دیگر بحث برداشته شدن تحریمهاست که موجب میشود در حوزه اعتبارات بینالملل و بحث تجارت الکترونیک شرایط مناسبتری وجود داشته باشد.

واعظی در پایان صحبتهای خود نیز با اشاره به اقدامات مختلفی که لازم است در شرکت پست ارائه شوند، متذکر شد هماکنون یکی از محورهای درآمد کشورهای مختلف تجارت الکترونیک از طریق پست است که در این حوزه اعتماد مردم به پست میتواند تاثیرگذاری بالایی داشته باشد.

منبع:ایسنا

انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.