رئیس سازمان حفاظت محیط زیست گفت: ائتلاف جهانی برای نجات زمین از مخاطرات زیست محیطی باید شکل بگیرد.

رئیس سازمان حفاظت محیط زیست گفت: ائتلاف جهانی برای نجات زمین از مخاطرات زیست محیطی باید شکل بگیرد.

به گزارش جماران، معصومه ابتکار بعد از ظهر دوشنبه در دیدار با اعضای سازمان های مردم نهاد زیست محیطی استان ایلام اظهار داشت: صنعتی شدن دنیای امروز در کنار مزایای بسیاری که برای زندگی بشریت داشته ولی بیشترین ضربه را به محیط زیست وارد کرده است.

وی افزود: نابودی جنگل ها و مراتع و آلودگی آب و خاک و همچنین سوراخ شدن لایه ازن از مهم ترین مشکلاتی است که محیط زیست با آن روبروست.

رئیس سازمان حفاظت محیط زیست تاکید کرد: بیشترین ضربه را نیز در این میان کشورهای صنعتی وارد کرده اند که با تولید گازهای گلخانه ای در تخریب لایه اوزون نقش اساسی داشته اند.

ابتکار گفت: بروز این شرایط باعث شده یک عزم جهانی بویژه در میان تشکل های غیر دولتی برای مقابله با تهدیدات شکل بگیرد تا دولت ها را مجبور کنند اقدامات لازم را برای حفاظت از عرصه های طبیعی و محیط زیست انجام دهند.

وی اضافه کرد: دولت تدبیر و امید نیز با توجه به اهمیتی که به نقش سازمان های مردم نهاد و ان جی او ها می دهد تلاش کرده بیشترین استفاده را از این ظرفیت های غیر دولتی بویژ در حوزه منابع طبیعی و محیط زیست داشته باشد که در این راستا نیز برنامه های مدونی را طراحی کرده که شامل استفاده از ظرفیت و اختیارهای اعضای شوراهای اسلامی شهر و روستا در مدیریت مناطق با لحاظ کردن پیوست های زیست محیطی و مدیریت درست پسماند است همچنین حمایت و تقدیر از صنایع حامی محیط زیست به عنوان صنایع سبز از دیگر فعالیت ها و برنامه های دولت است.

ابتکار افزود: استفاده از توان دانشگاهیان و حرکت به سوی برنامه ها و فعالیت های دانش بنیان با محوریت پژوهش و مطالعه علمی از دیگر برنامه های دولت یازدهم است، ضمن اینکه توان دانش اموزان مقاطع مختلف تحصیلی نیز می تواند در حفظ و حراست از این مواهب خدادادی بکارگیری شود تا بیش از پیش نسل های آینده را با ارزش حفظ محیط زیست آشنا کنیم.

 

انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.