دولت عربستان سعودی در ادامه محدویت های گسترده ای که در زمینه حق و حقوق اجتماعی برای شهروندان خود اعمال کرده است، انرژی درمانی را هم حرام اعلام کرد.

به گزارش جماران  و به نقل از نشریه الانبا، سازمان امور آموزش های فنی عربستان سعودی مدعی شد: افرادی که از راه انرژی درمانی اقدام به معالجه افراد می کنند، 12 شیوه فریب کارانه برای جذب مشتری به کار می برند که این روش ها اثری ندارد.
دولت سعودی همچنین خرید، فروش و مبادله هرگونه کتاب و یا اطلاعاتی در مورد شیوه انرژی درمانی را ممنوع و غیر مجاز اعلام کرده است.
به عقیده کارشناسان یکی از بارزترین موارد نقض حقوق بشر و تبعیض علیه افراد، محدودیت و محرومیت های گسترده اجتماعی علیه زنان در این کشور است. زنان جامعه عربستان در معرض جدی ترین تبعیضات جنسی قرار دارند که این موضوع در نظام قضایی و سیاسی کشور نهادینه شده است. 
به عنوان نمونه زنان در عربستان برای سفر ،اشتغال و ایجاد کسب و کار، ادامه تحصیل، ازدواج و انجام عمل های جراحی خاص نیازمند کسب اجازه قیم یا سرپرست مرد خود شامل پدر، همسر، برادر و حتی پسر خود هستند. علاوه بر این محدودیت ها، آنها از حق رانندگی و انجام فعالیت های ورزشی نیز محروم اند.
برخورد نظام قضایی با بانوان عربستان از جمله دیگر موارد تبعیض جنسیتی علیه این قشر از جامعه است که در واقع آنها را از احقاق حقوق خود در قبال خشونت های صورت پذیرفته به نحو زیادی باز می دارد .
بر این اساس ، زنان عربستانی به تنهایی حق شکایت به دادگاه را نداشته و دادگاه تا زمانی که زنان دارای مجوزی از قیم یا سرپرست خود نباشند، به مشکلات آنها رسیدگی نخواهد کرد.

 

منبع:ایرنا

انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.