رییس ستاد بازسازی عتبات عالیات گفت: کار ساخت ضریح جدید حرم امامین عسکریین(ع) در قم به پایان رسیده و به دنبال انتقال آن به سامرا تا پایان سالجاری و نصب آن هستیم.

به گزارش جماران ،حسن پلارک روز سه شنبه با بیان اینکه این ستاد از سال 80 برای باز سازی عتبات عالیات در عراق مستقر و فعالیت خویش را آغاز کرده است، افزود: طی این مدت توانستیم با عنایت اهل بیت (ع) کارهایی از قبیل توسعه فضای حرم ها، توسعه رواق ها و ساخت صحن های جدید در برخی از حرم ها را انجام دهیم.
به گزارش ستاد بازسازی عتبات و عالیات،‌ وی در باره وضعیت ضریح امامین عسکریین (ع) گفت: کارهای مربوط به ساخت این ضریح بعد از گذشت 4 سال در قم به پایان رسیده و برای ساخت آن از 10 و نیم تن چوب ساج، 4 و نیم تن نقره، 700 کیلوگرم روکش طلا و 3 تن مس استفاده شده است.
رئیس ستاد بازسازی عتبات عالیات اظهار داشت: تلاش ما اینست تا این ضریح را تا سالروز ولادت حضرت زهرا (س) به شهر سامرا عراق منتقل کرده و بتوانیم عملیات نصب آن را انجام دهیم.
پلارک خاطر نشان کرد: قطعات این ضریح برای انتقال دمونتاژ شده و در صندوق های مخصوص برای حمل به عراق قرار خواهد گرفت و بعد از انتقال به سامرا، عملیات نصب آن را آغاز خواهیم کرد.

 

منبع:ایرنا

انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.