پایگاه اطلاع رسانی و خبری جماران -تهران

با حضور رئیس دفتر مقام معظم رهبری

مدیر جدید جامعه الزهرا (س) معرفی شد

آیین تودیع و معارفه مدیر جامعه الزهرا(س) روز پنجشنبه با حضور حجت الاسلام والمسلمین محمد محمدی گلپایگانی رئیس دفتر مقام معظم رهبری در تالار بیداری اسلامی جامعه الزهرا قم برگزار شد.

به گزارش جماران، رئیس هیات امنای جامعه الزهرا در این آیین گفت: احیا و تمدن اسلامی در گرو وجود و تقویت مراکز علمی عمیق، روشن، آگاه به زمان و متعهد است.

حجت الاسلام والمسلمین سید حسن ربانی با اشاره به نقش ویژه مراکز حوزوی در احیاء تمدن اسلامی، افزود: این مسوولیت خطیر و سنگین وقتی مضاعف می شود که احساس می کنیم در مقابل هجوم بی سابقه فرهنگی قرار گرفته ایم.

وی اضافه کرد: همچنین دفاع از فرهنگ اصیل و احیاء تمدن اسلامی زمانی ضرورت مضاعف تری پیدا می کند که ببینیم حوزه زنان از محورهای عمده این هجوم است،

وی تصریح کرد: به طور قطع برای پاسخگویی به این هجمه ها نیازمند مراکز حوزوی هستیم که مشغول تعلیم و تربیت دختران فاضل، باهوش و با همت هستند و مسئولیتشان در این عرصه برای دفاع از کیان فرهنگ اسلامی، احیا و بازسازی فرهنگ اسلامی مضاعف می شود.

در ادامه این آیین مدیر جدید جامعه الزهرا گفت: مدیریت در این نهاد حوزوی آسان است، زیرا ما با جامعه ای تحصیل کرده و فرهیخته در ارتباط هستیم که به خوبی آسیب ها و حقایق بلند را می شناسد و در این مسیر همراه ما خواهد بود.

حجت الاسلام والمسلمین سید محمود مدنی افزود: مخاطبان ما ساحت علم را بلند می شمارند و این ساحت قدسی را به آلودگی سیاست زدگی و جناح زدگی مبتلا نمی کنند.

وی تصریح کرد: اگرچه سیاست ما عین دیانت ما و دیانت ما عین سیاست ماست، ولی سیاست و دیانت ما از سیاست زدگی به دور است.

وی ادامه داد: برای رسیدن به اهداف متعالی باید در فضایی خالصانه، بی ریا، به دور از منیت ها و باند بازی ها حرکت کرد و به طور قطع در مجموعه ارزشی و فاضلی مثل جامعه الزهرا این مسائل حل شده است.

مدیر سابق جامعه الزهرا(س) نیز در این آیین گفت: در مدت کوتاهی که مسئولیت مدیریت جامعه الزهرا(س) را عهده دار بودم، تمام همت خود را برای رسیدن به اهداف متعالی تعریف شده به کار گرفتم.

حجت الاسلام والمسلمین سید سجاد هاشمیان افزود: روزانه بیش از 40 هزار ساعت نفر و در هر ترم تحصیلی میلیون ها ساعت نفر وقت تعلیم و تربیت طلاب در این نهاد می شود.

وی اضافه کرد: جامعه الزهرا تنها مرکزی است که می تواند در کشور برای جمع بانوان در مدارس و دانشگاه ها تاثیرگذار باشد و جمعیت خواهران را هدایت کند.

وی ادامه داد: انتظار می رود طلاب پس از فارغ التحصیلی نسبت به تبلیغ و هدایت در جامعه اقدام کنند و بسیاری از مشکلات را که ریشه در ناآگاهی دارد حل کنند.

منبع:ایسنا

انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.