نماینده ولی‌فقیه در استان مرکزی گفت: آیت‌الله هاشمی‌رفسنجانی هنگامی‌که در زندان بود، بیش از 20 جلد تفسیر راهنما و 33 جلد فرهنگ موضوعی قرآن در مورد توحید، جهان‌بینی و امامت و هزار موضوع کلیدی قرآنی و چندین هزار موضوع فرعی را مکتوب کرد به طوریکه زندان شاه را به کتابخانه قرآنی تبدیل کرده و اهل کار جمعی بود.

 

به گزارش جماران ، آیت‌الله قربانعلی دری‌نجف‌آبادی پنجشنبه 23 دی در مراسم یادبودی که به مناسبت ارتحال جانسوز یار دیرین امام و رهبری آیت‌الله هاشمی‌رفسنجانی در حسینیه امام(ره) شهر همدان برگزار شد، اظهار کرد: وقتی مومنی از دنیا می‌رود، شکاف عظیمی در اسلام می‌افتد که قابل جبران نیست.

وی با بیان اینکه هرگاه سرداری از اسلام شهید می‌شود و یا از دنیا می‌رود، سردار دیگری جای او را می‌گیرد و پرچم او را برافراشته کرده و راه اسلام را ادامه می‌دهد، افزود: همه سرداران اسلام می‌کوشند تا خاورمیانه اسلامی را به خاورمیانه محمدی، علوی، فاطمی و حسینی تبدیل کنند.

دری‌نجف‌آبادی با اشاره به انتخاب مقام معظم رهبری توسط مجلس خبرگان و مشیت الهی خواندن این گزینش، گفت: بعد از ارتحال امام خمینی(ره) مجلس خبرگان بدون دغدغه و مصمم، آیت‌الله خامنه‌ای را برای سکانداری انقلاب اسلامی انتخاب کردند.

وی عنوان کرد: از استان همدان مردان بزرگی پا به عرصه‌های علمی، فقهی و معرفتی گذاشته‌اند و هرگاه سرداری رفته سردار دیگری راه او را ادامه داده است.

نماینده ولی‌فقیه در اراک مخالفت با هوای نفس، وسوسه‌های شیطانی و اطاعت از اذن خدا، پیغمبر، امام زمان و دین را از جمله ویژگی‌های علمای اسلام عنوان کرد و گفت: آیت‌الله هاشمی‌رفسنجانی، زندان شاه را به کتابخانه قرآنی تبدیل کرد و 22 دفتر 200 برگی از فهرست‌های قرآن‌پژوهی را پر کرد و با لطایف‌الحیل به خارج از زندان فرستاد.

وی ادامه داد: آیت‌الله هاشمی‌رفسنجانی هنگامی‌که در زندان بود، بیش از 20 جلد تفسیر راهنما و 33 جلد فرهنگ موضوعی قرآن در مورد توحید، جهان‌بینی و امامت و هزار موضوع کلیدی قرآنی و چندین هزار موضوع فرعی را مکتوب کرد و ارائه داد.

نماینده ولی‌فقیه در استان مرکزی با اشاره به پروژه‌های پتروشیمی اراک و متروی تهران خاطرنشان کرد: اجرای چنین دستاوردهایی نتیجه پیگیری و تلاش آیت‌الله هاشمی‌رفسنجانی است.

وی طلبه‌ها و دانشجویان هوشیار را به ادامه راه آیت‌الله هاشمی‌رفسنجانی و سایر بزرگان انقلاب تشویق کرد و گفت: در زمینه اقتصاد مقاومتی باید با امکانات محدود و همت بلند، گام‌های بلند برداشت.

 

منبع:ایسنا

انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.