منابع خبری بامداد یکشنبه گزارش دادند که ارتش و کمیته های مردمی یمن با ادامه پیشروی در بخش هایی از استان تعز ؛ چند منطقه را به کنترل خود درآوردند.

به گزارش جماران از  پایگاه خبری المسیره یمن، نیروهای یمنی با پیشروی در شهرستان جبل حبشی تعز چند منطقه را در ارتفاعات جبل عنین به کنترل خود درآوردند.
ارتش و کمیته های مردمی یمن همچنین، مواضع مزدوران عربستان را در روستای الرحه و منطقه المضابی واقع در شهرستان مقبنه در تعز هدف قرار دادند.
براساس گزارش المسیره، نیروهای یمنی حمله مزدوران عربستان به ارتفاعات نوبه واقع در شهرستان مقبنه در تعز را دفع کردند.
در منطقه ضباب تعز نیز نیروهای یمنی در درگیری با عناصر مزدور شماری از آن ها را کشته و یا زخمی کردند.
نیروهای ارتش یمن روز شنبه نیز محل تجمع نظامیان سعودی در استان نجران واقع در جنوب عربستان را هدف قرار دادند که در این حمله 20 نظامی متجاوز کشته شدند.
حملات ارتش علیه نظامیان عربستان درحالی صورت می گیرد که بمباران منازل مسکونی منطقه خیوان شهر حوث استان عمران یمن از سوی جنگنده های عربستانی، منجر به کشته شدن چندین زن و کودک شد.
یمن - فقیرترین کشور عربی در منطقه خاورمیانه - نزدیک به دو سال است که شاهد تجاوز همه جانبه عربستان و همپیمانانش به این کشور است.
عربستان به رغم صرف هزینه های سرسام آور نظامی و تبلیغاتی کمترین دستاورد را از لشکرکشی به یمن داشته و به عقیده بسیاری از کارشناسان در باتلاق این زیاده خواهی گرفتار شده است.
این تجاوز نظامی تاکنون نتیجه ای جز کشتار بیش از 11 هزار یمنی و زخمی شدن ده ها هزار نفر دیگر و همچنین آوارگی میلیون ها نفر و ویرانی زیرساخت های این کشور نداشته است. 

 

انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.