وزیر خارجه آمریکا گفت، آمریکا از مذاکرات صلح سوریه که از سوی روسیه و در "آستانه" قزاقستان برای پایان ماه جاری میلادی در حال آماده سازی است، استقبال می‌کند و امیدوار است که این مذاکرات گامی به سوی صلح باشد.

به گزارش جماران به نقل از خبرگزاری آسوشیتدپرس، جان کری، وزیر خارجه آمریکا در جریان آخرین نشست خبری خود در وزارت خارجه آمریکا گفت: ما دیدار و نشست در آستانه را ترغیب می‌کنیم. ما امیدواریم که این روند گامی به سوی جلو باشد.

ولادیمیر پوتین، رییس جمهوری روسیه در 26 دسامبر 2016 گفته بود که روسیه، ایران، ترکیه و رییس جمهوری سوریه همگی برای انجام مذاکرات در آستانه قزاقستان موافقت خود را اعلام کرده‌اند اما تاریخ دقیق آن هنوز مشخص نشده است. هنوز مشخص نیست که آیا آمریکا در این مذاکرات شرکت می‌کند یا خیر.

کری گفت که با استفان دی‌میستورا، فرستاده ویژه سازمان ملل در امور سوریه و سرگئی لاوروف، وزیر خارجه روسیه گفت و گو کرده است.

وزیر خارجه آمریکا همچنین در 30 دسامبر 2016 گفته بود که آتش بس در سوریه با میانجی‌گری روسیه و ترکیه به دلیل بروز برخی درگیری‌ها دچار نقض شده است.

دو هفته مانده به پایان ریاست جمهوری باراک اوباما، جان کری به این نکته اشاره کرده که هنوز رویکرد دولت دونالد ترامپ، رییس جمهوری منتخب آمریکا درباره سیاست خارجی مشخص نشده است.

وی گفت: هیچ کس نمی‌تواند پیش بینی کند که این دولت جدید چه سیاست خارجی‌ای را در پیش می‌گیرد.

 

انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.