سخنگجوی دفتر رسانه‌ای نخست‌وزیر عراق، اعلام کرد که «بینالی ایلدیریم» روز شنبه هفته بعد به عراق خواهد آمد و مسأله پایگاه «بعشیقه» در صدر مذاکرات خواهد بود

 

به گزارش جماران ، «سعد الحدیثی» سخنگوی دفتر رسانه‌ای نخست‌وزیر عراق با بیان اینکه «بینالی ایلدیریم»، نخست‌وزیر ترکیه روز شنبه هفته بعد به عراق خواهد آمد، بحران بین بغداد و آنکارا را در مسیر حل و فصل دانست.

وی در گفت‌و‌گو با خبرگزاری «الغد پرس» گفت: شرایط و اوضاع مثبتی که پیش آمده در حل و فصل بحران بین ترکیه و عراق سهیم است.

او افزود: در خلال تماس تلفنی ایلدیریم با العبادی که دو هفته پیش انجام شد، وی بر گسترش روابط در چارچوب منافع دو طرف تأکید کرد.

الحدیثی ادامه داد: نخست‌وزیر ترکیه وعده عقب‌نشینی نیروهای این کشور از خاک عراق را داده و بر احترام ترکیه به تمامیت ارضی عراق تأکید کرده است.

سخنگوی دفتر العبادی، با بیان اینکه ادبیات و لحن مقامات ترکیه درباره عراق مثبت شده و دولت آنکارا پیروزی‌های ارتش عراق علیه تروریسم را تبریک گفته است؛ افزود: شرایط مثبت فعلی مقدمه‌ای برای حل بحران‌های بین دو کشور است.

اعلام تاریخ شنبه هفته آینده از سوی این مقام عراقی به عنوان موعد سفر ایلدیریم به عراق، در حالی است که «نعمان قورتولموش» معاون وی فردا (پنج شنبه) را زمان سفر نخست‌وزیر ترکیه به بغداد اعلام کرده است.

منبع:فارس

 

انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.